• KE76

    Umgänge med kriminell far

    Hej!

    Jag har varit särbo med min sons pappa i ca 5 år. Han har erkänt för mig att han är kriminell sedan 4 år tillbaka. Men han är inte dömd, har inget i belastningsregister, han har ett jobb. Under de senaste 2 åren har jag agerat "kontaktperson" för sonens skull, brukade träffa honom tillsammans med sonen några timmar varje helg. Men nu orkar jag inte mer, och det är inte längre möjligt då han utsatte mig för olaga hot. Jag har nollkontakt med honom just nu och vill fortsätta så länge jag känner för det. Men blir ledsen för min sons skull. Han frågar efter pappa. Jag har ensam vårdnad och skulle vilja ansöka om kontaktperson vid umgänge. Men hur kan jag motivera det? Jag vet att han är kriminell, men eftersom jag inte har några bevis så har jag inget konkret att komma med. Jag har dock anmält honom försvunnen denna gången när han stack iväg och har gjort orosanmälan gällande min son då han drabbas av plötsligt avbrott i umgänge med sin far (ingen kontinuitet i umgänge). Är det något annat jag kan göra? Tacksam för era svar!

Svar på tråden Umgänge med kriminell far