• Anonym (q28)

Hur raggar jag på män? (Får dåliga tips)

Kvinna, 28 år, singelmamma till en 8åring. Ser hyfsat bra ut.

Istället för att vänta på att bli uppvaktad så skulle jag vilja lära mig att uppvakta, eller kanske "så är jag tvungen att uppvakta" beroende på att han inte gör det.

Pratar jag med tjejkompisar är det helt abstrakt. "Var bara dig själv" "Skicka ut vibbar och signaler" "Se sexig ut" ungefär så. Jo men tack, det där säger mig ingenting. Hur sänder jag ut signaler? Var bara mig själv? Jo för det har ju gett mig hans uppmärksamhet hittills (sarkasm).

Pratar jag med killkompisar är det ungefär "Sug på hans penis" Jo ok då, det vet jag ju att det funkar men det känns som de hoppat ganska många steg för penisar flyger inte fritt så jag bara kan plocka dem och stoppa i munnen. Någon form av interaktion måste ju ske innan penis hamnar i munnen liksom.

Hur gör jag? Säg nu inte "men herregud bara prata med honom" för när jag gör det så hamnar diskussionen på nivån "Du tränar axlar idag?" "Är du klar med 17kgs hantlarna?" Och "tack för komplimangen, jo jag har tränat rätt hårt ända sedan jag var 13 fast med avbrott när jag blev gravid och ett par år efter det, så har kommit igång rätt bra nu igen" Vad skall jag prata om och hur?

• Svar på tråden Hur raggar jag på män? (Får dåliga tips)
  • Fjäril kär

Först och främst hitta ett tillfälle där det är uppenbart att du flirtar. Att flirta med nån som uppenbart är upptagen med att träna är lönlöst. Att fråga om träningstips är så klyschigt att det är big nono, ingen orkar höra den frasen. Jämför med alla usla kommentarer vi tjejer får på krogen.. Same same på gym fast på killar... Skippa klibbigt prat om muskler, släng inte med håret, inget prat om dieter, träningsshorts och hantlar. Var rakt på sak, "du har fångat mitt intresse, är du singel, vill du fika?"

Studera killar hur dom gör när de ser något de gillar framför sig. Gör likadant...

• Anonym (q28)
    Fjäril kär skrev 2021-07-11 22:13:52 följande:

Först och främst hitta ett tillfälle där det är uppenbart att du flirtar. Att flirta med nån som uppenbart är upptagen med att träna är lönlöst. Att fråga om träningstips är så klyschigt att det är big nono, ingen orkar höra den frasen. Jämför med alla usla kommentarer vi tjejer får på krogen.. Same same på gym fast på killar... Skippa klibbigt prat om muskler, släng inte med håret, inget prat om dieter, träningsshorts och hantlar. Var rakt på sak, "du har fångat mitt intresse, är du singel, vill du fika?"

Studera killar hur dom gör när de ser något de gillar framför sig. Gör likadant...

Jag vet att han är singel:) (skild tom). OK! rakt på sak.

Studera killar? Hur fick han mig intresserad av honom? Jo han sa att oj, du är ruggigt stark en gång när jag tränade marklyft. Men det verkar inte fungera tillbaks:)

Ok har ju sett fler killar in action än så (Jag har ju ett barn dessutom). Bjuda på svindyra dejter verkar funka på mina väninnor, spela i ett riktigt, riktigt dåligt coverband med ännu sämre eget material verkar fungera väldigt bra på en av dem. Bete sig som ett arsle och vara taskig verkade fungera på dem när de var lite yngre, men det ligger inte riktigt för mig att bete mig så.

Men skämt åtsido, tro jag vet vad du menar och tack.
  • linani

Så det är inte män överlag då, utan denna specifika snubbe som du redan har kontakt med?

Hur hade du själv velat bli uppraggad?

Gymmet kan ju vara svårraggat eftersom han är där för att träna och fokuserar på det, svårt att snacka under ett tungt set. Jag tror också att det bästa är att bara piska upp mod och fråga om han velat ses på en fika utanför gymmet. Du kommer inte få värre än ett artigt nej.

Annars får du pusha på i samtalen så att de leder bort från just träning. Vad kallpratar du om annars? Du låter ju som en person med humor från ditt inlägg

Berätta om nåt du gjort i helgen, fråga om han sett film si eller så, hitta mer personliga ämnen som kan leda till en övergång för att kunna träffas? "Vad gillar du att göra när du inte är här och tränar då?"

Om han gör andra aktiva saker typ padel/klättring/etc kanske föreslå att ni gör det ihop.

• Anonym (q28)
    linani skrev 2021-07-11 22:53:50 följande:

Så det är inte män överlag då, utan denna specifika snubbe som du redan har kontakt med?

Hur hade du själv velat bli uppraggad?

Gymmet kan ju vara svårraggat eftersom han är där för att träna och fokuserar på det, svårt att snacka under ett tungt set. Jag tror också att det bästa är att bara piska upp mod och fråga om han velat ses på en fika utanför gymmet. Du kommer inte få värre än ett artigt nej.

Annars får du pusha på i samtalen så att de leder bort från just träning. Vad kallpratar du om annars? Du låter ju som en person med humor från ditt inlägg

Berätta om nåt du gjort i helgen, fråga om han sett film si eller så, hitta mer personliga ämnen som kan leda till en övergång för att kunna träffas? "Vad gillar du att göra när du inte är här och tränar då?"

Om han gör andra aktiva saker typ padel/klättring/etc kanske föreslå att ni gör det ihop.

Både och. Inte alla ägg i en korg eller vad man säger. Skulle det inte gå bra just med honom är det ju bra kunskap att ha ändå.

Jag vet inte riktigt hur jag vill bli uppraggad. Av honom så nog lite hur som helst. "Tjena kexet, här står du och smular" låter kanske fånigt, men hade han sagt det till mig så hade det funkat. "Jag älskar dig" hade också funkat. "Vill du bli min fru?" eller "Vill du följa med in på toaletten och ha sex?"

Bra ideer tack. han har faktiskt frågat mig om padel en gång. Inte frågat frågat om vi skulle spela, men när några andra pratade om det så sa han till mig:  "Vad fan är det här Padel alla pratar om?" "Jag vet inte. Någon slags tennis typ?" svarade jag. Kanske hade en öppning där för att föreslå att vi skulle spela Padel ihop och testa, men missade ögonblicket.  
  • Steven01

Det är inte raketforskning direkt.
    Kolla in och le. Ha kroppskontakt tex lägg handen på axel.
    Praktiskt råd då: Tima så att ni är klara samtidigt. Fråga vad han ska göra efter passet. Fråga om ni ska gå och fika. Krångla inte till det. Gillar han dig hänger han på.

• Anonym (q28)
    Steven01 skrev 2021-07-11 23:36:49 följande:

Det är inte raketforskning direkt.
    Kolla in och le. Ha kroppskontakt tex lägg handen på axel.
    Praktiskt råd då: Tima så att ni är klara samtidigt. Fråga vad han ska göra efter passet. Fråga om ni ska gå och fika. Krångla inte till det. Gillar han dig hänger han på.

Kroppskontakt finns det många tillfällen till. Jag har passat honom i bänkpress några gånger och då står jag på ett sätt som gör att flyttar jag mig bara litegrann och böjer benen en aning så har han mitt skrev i sitt ansikte. Ok det skulle jag aldrig våga mig på ändå:) Vet inte varför jag dummar mig i svaren, men bra tips. Tack!
  • Anonym (kaffedraken2)

Om det är på nätet så skriver du först, och föreslår träff om ni pratat lite och du är intresserad.
    Funkade på mig med den senaste jag träffade.
    Irl så kan du i stort sett göra vad du vill. Kvinnor har större spelrum att vara lite "för på", mer rakt på sak, och småfräcka med män, jämfört med män som stöter på kvinnor.
    Faktum är att många män skulle uppskatta det, istället för att vi ska försöka läsa av hennes subtila signaler.

• Pinnen2

Varför inte fråga om han vill ta en fika med dig? Det skulle jag uppskatta i alla fall.

• Steven01
    Anonym (q28) skrev 2021-07-11 23:52:39 följande:
    Kroppskontakt finns det många tillfällen till. Jag har passat honom i bänkpress några gånger och då står jag på ett sätt som gör att flyttar jag mig bara litegrann och böjer benen en aning så har han mitt skrev i sitt ansikte. Ok det skulle jag aldrig våga mig på ändå:) Vet inte varför jag dummar mig i svaren, men bra tips. Tack!
    Det enklaste och bästa är om du kan vara lite rolig, om man skrattar tillsammans brukar resten ordna sig.
Svar på tråden Hur raggar jag på män? (Får dåliga tips)