• Snok

    Migrän eller huvudvärk så fort jag jobbar

    Jag får migrän så fort jag jobbar. Ibland får jag migrän inför att jag ska jobba men oftast efter. Jag studerar så arbetar helger. Innan arbetade jag heltid och fick då ofta migrän också men inte varje dag. För mycket fysiskt på fritiden och får inte huvudvärk då så tror inte det beror på fysisk belastning vid arbete. Jag vet att den främsta anledningen för mig när jag får migrän är stress. Jag har haft en del problem med ångest och äter antidepp som funkar väldigt bra. Har nog väldigt höga krav på mig själv och tycker nog att en del sociala situationer kan vara lite jobbiga. Mycket intryck triggar migrän. Jag får migrän varje helg jag jobbat. Kommer efter slutet på första dagen och jag får börja ta medicin. Känns ohållbart att jag ska behöva ta medicin så fort jag ska arbeta. Min neurolog vill att jag ska äta en förebyggande migränmedicin och vi håller på att hitta en nu. Jag skulle dock gärna höra om någon känner igen sig ang jobb och migrän, kanske till och med har tips på strategier för att arbeta men undvika att det resulterar i migrän.

  • Svar på tråden Migrän eller huvudvärk så fort jag jobbar
  • Tow2Mater

    Under en tid fick jag alltid huvudvärk efter jobbet när jag satte mig i bilen och åkte hem från jobbet. Det försvann helt när jag började cykla hem från jobbet istället för att ta bilen.

  • Jårdi

    Jag brukar få det om jag sover jättedåligt innan jobb. Kan du sova de helger du jobbar?

  • Snok

    Ja, jag sover alltid ordentligt. Brukar även gå till och från jobbet då jag gillar att få frisk luft.

  • Jårdi

    Kan ju vara att du omedvetet går och spänner dig under arbetspasset och därför får migrän. Så kanske försöka lägga in små pauser under arbetsdagen då du gör avslappningsövningar, bara i en minut eller så, om det är möjligt. Annars vet jag en vän med samma problem som fick botox injektioner, det skall faktiskt hjälpa mot migrän men ingreppet syns inte för utomstående då. Borde kunna googla sig till mer info.

Svar på tråden Migrän eller huvudvärk så fort jag jobbar