• sarabus

Blå marsipan?

Jag vill ha blå marsipan på en prinsesstårta... En såkallad "prinstårta" är det ngn som vet om det är möjligt? Har ni sett en sådan i sverige, har för mig att blå karamellfärg inte säljs i sverige.

• Svar på tråden Blå marsipan?
  • Upptagen

Jag har gjort blå tårta, finns blå livsmedelsfärg som "pasta", i en liten liten burk. Man duttar bara i jättelite.

Den färgen jag köpte fanns på en färg/pysselaffär här i stan, så i såna affärer får man kanske leta?

• Vitsippa

Panduro brukar ha blå färg och en del specialaffärer med tårtdekornationer.

• Jennelii

Ja Panduro har, men jag tycker att den är mer turkos =/ brukar ha den när jag gör play doh.

• Helena77

Om du beställer från ett bageri/konditori kan du ju få en blå prinstårta.Men du kanske har tänkt göra den själv.

• Upptagen

den blå färgen jag använde blir ordentligt blå beroende på hur mycket man använde

• Griiisen

Vi åt "prinstårta" på ett dop för 4 år sen - så det går att göra ja. Den var inte knallblå utan mer blå-grön, jättefin! Och smaskig!

Om ni ska beställa tårtan kan ni ju fråga på konditoriet.

• Themis

Blå livsmedelsfärg kan man även hitta i en del butiker med specialimporterade livsmedel.

Min köpte jag på Kellys American Foodstore vid kanalen i centrala Malmö t ex, har för mig att butiken heter så (?).

Svar på tråden Blå marsipan?