Blå marsipan?
Jag vill ha blå marsipan på en prinsesstårta... En såkallad "prinstårta" är det ngn som vet om det är möjligt? Har ni sett en sådan i sverige, har för mig att blå karamellfärg inte säljs i sverige.
Jag vill ha blå marsipan på en prinsesstårta... En såkallad "prinstårta" är det ngn som vet om det är möjligt? Har ni sett en sådan i sverige, har för mig att blå karamellfärg inte säljs i sverige.
Jag har gjort blå tårta, finns blå livsmedelsfärg som "pasta", i en liten liten burk. Man duttar bara i jättelite.
Den färgen jag köpte fanns på en färg/pysselaffär här i stan, så i såna affärer får man kanske leta?
Panduro brukar ha blå färg och en del specialaffärer med tårtdekornationer.
Ja Panduro har, men jag tycker att den är mer turkos =/ brukar ha den när jag gör play doh.
Om du beställer från ett bageri/konditori kan du ju få en blå prinstårta.Men du kanske har tänkt göra den själv.
den blå färgen jag använde blir ordentligt blå beroende på hur mycket man använde
Vi åt "prinstårta" på ett dop för 4 år sen - så det går att göra ja. Den var inte knallblå utan mer blå-grön, jättefin! Och smaskig!
Om ni ska beställa tårtan kan ni ju fråga på konditoriet.
Blå livsmedelsfärg kan man även hitta i en del butiker med specialimporterade livsmedel.
Min köpte jag på Kellys American Foodstore vid kanalen i centrala Malmö t ex, har för mig att butiken heter så (?).