• Hjärtat65

    Blixtkär?

    Kan jag som man bli blixtkär i en man efter chatt o bara två fikaträffar under 2 1/2 månad?

    Kanske bara nyfiken o testa?

    Har levt med en kvinna i 20 år o vet inte vad jag känner för henne då jag bara tänker på honom. Bara en fling?

  • Svar på tråden Blixtkär?
  • Anonym (E)

    Varför dejtar du om du har en partner? Känner du inte hur oärligt det är?

    Klart man kan bli blixtförälskad, men kan lika gärna (troligare) ha att göra med om du är olycklig i din relation och/eller upptäckt en ny sida av din sexualitet.

  • Anonym (kaffedraken2)

    Kan säkert hända, men vanligare är nog att man kan känna omedelbar attraktion, att man blir kåt.

  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2021-07-12 08:36:33 följande:
    Varför dejtar du om du har en partner? Känner du inte hur oärligt det är?

    Klart man kan bli blixtförälskad, men kan lika gärna (troligare) ha att göra med om du är olycklig i din relation och/eller upptäckt en ny sida av din sexualitet.
    Undrar jag med.
  • Hjärtat65

    Under tiden jag fick Covid - fick jag fundera mycket. Saknade sexbehov som jag inte fått men mitt fel - vågade inte göra saker med henne. Var för feg. Mina känslor är idag vänskapliga. Har chattat mycket med honom o träffat o fikat två ggr. Har fattat tycke för honom. Hon vet om det men hon är inte beredd att ta skilsmässa (o älskar mig och är i chock än idag) men det vill jag.

    Hon tycker det gått för fort. Jag började känna honom i nu i april, har varit hos psykologen o fått det bekräftat att jag tänker på män nu. Men det är just han jag vil träffa?

  • Hjärtat65

    Tillägg: har vart ihop med henne i 20 år . Sista tiden har känslorna svalnar o nu är det bara vänskapligt.

    Just nu känner jag bara för män - har precis insett det hos psykologen. Men är det rätt att redan nu ta skilsmässa? Går det för fort? Min fru tycker det iaf och jag förstår henne. Men jag är där jag står nu.

  • Anonym (E)
    Hjärtat65 skrev 2021-07-12 22:17:54 följande:

    Under tiden jag fick Covid - fick jag fundera mycket. Saknade sexbehov som jag inte fått men mitt fel - vågade inte göra saker med henne. Var för feg. Mina känslor är idag vänskapliga. Har chattat mycket med honom o träffat o fikat två ggr. Har fattat tycke för honom. Hon vet om det men hon är inte beredd att ta skilsmässa (o älskar mig och är i chock än idag) men det vill jag.

    Hon tycker det gått för fort. Jag började känna honom i nu i april, har varit hos psykologen o fått det bekräftat att jag tänker på män nu. Men det är just han jag vil träffa?


    Om du vill ha skilsmässa så är det ditt val. Antagligen är det rätt, förstår inte vad man kan få ut av att vara gift med en vän liksom, från hennes sida då.

    Men du måste fatta en sak. Du går igenom en process nu med mycket förvirring. Blanda inte in honom i det här!! Du kan helt glömma att ha en relation med honom nu, det kommer inte att funka. Du kan också glömma att ha sex, för du kommer inte kunna hålla isär att det bara är sex. Så det är inte snällt mot nån av er att sätta igång nånting som du inte alls är känslomässigt mogen för, för att inte tala om allt som händer iom en skilsmässa. Även om du bara har vänskapliga känslor för din fru så blir det ändå en sorgeprocess som du också måste gå igenom. Fortsätt bearbeta dina tankar hos psykologen istället och om nåt år eller så kan du börja fundera på att skapa en relation med någon.
  • Anonym (Sötnosen)

    Bra sagt! Jag tycker också att man ska ta hänsyn till sitt ex/familj innan man tar nästa förhållande att det får gå en tid . Ca halvår åtminstone.

    Bearbeta sorgeprocessen o med psykologen. Inte ha för bråttom med denne mannen som nämns här. Du hsr precis fått bekräftelse att du gillar män - bearbeta allting först innan du går vidare för allas bästa.

  • Hjärtat65

    Men är det ok att träffa honom ute o fika under tiden vi har paus o bor isär just - har känslor för honom trots allt o skilsmässopapper är inte inlagda än. Inget sex , vill inte vara otrogen? eller är jag redan det när vi bara har pratat med varandra? vill bo själv och behöva tänka osv . Vet inte om det är bra att bara ha runkkompis.

    Just nu är jag säker på att jag inte har känslor för henne nu. Hon är inte beredd på att lämna in papper.

    Man ska ju inte förhasta sig till annat förhållande? trots att jag har känslor för honom.

Svar på tråden Blixtkär?