• Sundri

    Barnvagn med bra fjädring?

    Hej, vi söker en barnvagn med bra fjädring, och nu menar jag "a la gammal Emmaljunga classic"-gung ;)
    När jag kände på barnvagnar härom dagen så upplevde jag alla som otroligt stumma. Allt förlitas på att de främre hjulen kan svängas men jag tyckte inte om det alls. Jag skulle helst ha en gammal klassisk vagn i chassit men med svängbara framhjul... En Joolz tyckte jag kändes okej (vet inte vad den hette) men då hade just den ergonomisk sittdel vilket jag inte vill ha. Jag har haft kanske 25-30 barnvagnar med mina tidigare barn eftersom jag hade det som intresse men nu känns allt helt främmande och mitt yngsta barn är 10år så mycket har ju hänt i barnvagnsbranchen...

  • Svar på tråden Barnvagn med bra fjädring?
  • Ebo88

    Vi har emmaljunga mondial deluxe. Det är inte svängbara hjul utan fyra stora fasta, ser ut som en från 80-talet fast den är ny. Superbra fjädring! Och den är inte tung att köra. Den svänger bra utan ansträngning även fast hjulen är fasta. Stor och rymlig vagn, vi bytte från liggdelen till sittdelen när hon var 7 månader, men i liggvagnen så kan man fälla upp som ett ryggstöd så barnet kan sitta lite och titta runt.

    www.babyland.se/mondial-de-luxe-lounge-grey-duovagn&gclid=Cj0KCQjw0K-HBhDDARIsAFJ6UGhUM8f0kLxdXNEDOppu4FCIvvhcRWO3KOxPKN4wj5hrIH0rfAvFOTQaArhsEALw_wcB

    Vi har den vita och den är så smidig att göra rent, trasa, vatten och lite diskmedel och alla fläckar är borta

Svar på tråden Barnvagn med bra fjädring?