• Anonym (Ts)

Tinderfrågor

Hej,

Förra veckan matchade jag med en kille, skrev fram- och tillbaka ett par dagar tills vi bestämde oss för att ses.

Såg på en väldigt lång fika på ca 3 timmar, klickade och samtalsämnen flöt på väldigt bra. Dagen efter fikan sågs vi, och avslutade kvällen/natten hemma hos honom. Dagen efter vi hade setts (alltså igår) tackade jag för att det var trevlig och frågade om han ville ses igen. Hans svar var självklart ja, att han gärna vill ta en dejt men då han har sina barn nu i två veckor och därefter åker jag iväg två veckor vilket gör att vi inte kommer ses.

Jag är inte särskilt aktiv på Tinder men när jag kollade idag så hade han tagit bort mig. Därav min undran om du brukar ta bort personer som du har matchat med och bytt telefonnummer med? Av vilken anledning tar man/du bort folk? Tänker att om han inte hade velat setts så hade han kunnat säga det, hade inte varit någon hard feelings även om jag är intresserad utav att lära känna honom bättre. Nu känner jag inte honom men jag uppfattade honom som en ärlig och seriös person... dock så kan ju skenet bedra.

Vad tror du?

• Svar på tråden Tinderfrågor
  • Anonym (He's just not that into you)

Jag tindrar inte men har kompisar som gör det och sen om man bara använder logik då... Jag tror han avmatchade för att det inte är kul att vänta en hel månad på nästa dejt, så han var nog inte så himla intresserad trots allt. Många bara försvinner utan ett ord verkar det som, antingen avmatcha, ghosta eller till o med blockera, otroligt omoget. Man kan ju iaf säga att man inte är intresserad längre... Tror det beror på konflikträdsla.

• Maac

Jag tror inte att man brukar ta bort. Men det har hans kontaktuppgifter hur som helst?

Skriv och fråga!

Typ: "hej, du försvann från min Tinder! Betyder det att det slutdejtat för oss? :O

Lägg ingen mer värdering i det, bara invänta svar.

• Anonym (Ts)
    Anonym (He's just not that into you) skrev 2021-07-12 22:50:34 följande:

Jag tindrar inte men har kompisar som gör det och sen om man bara använder logik då... Jag tror han avmatchade för att det inte är kul att vänta en hel månad på nästa dejt, så han var nog inte så himla intresserad trots allt. Många bara försvinner utan ett ord verkar det som, antingen avmatcha, ghosta eller till o med blockera, otroligt omoget. Man kan ju iaf säga att man inte är intresserad längre... Tror det beror på konflikträdsla.

Jag fattar också att det inte är kul att vänta en månad på nästa dejt, vilket han skrev att vi löser det när de finns tid. Eftersom vi båda har barn på varsitt håll, det är mitt i semestertider är det såklart ibland svårt att få till det. Men absolut, han kanske inte är just not that into me. Jag avslutade våran konversation igår med att om han fick någon lucka eller kunde smita iväg så kunde han höra av sig, vilket han sa att han skulle göra.

Jag förstår mig inte på att vuxna människor inte kan vara ärliga och säga tack men nej tack. Att ghosta, blockera är fruktansvärt omoget och därmed bevisar att man inte går miste om något.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (He's just not that into you) skrev 2021-07-12 22:50:34 följande:

Jag fattar också att det inte är kul att vänta en månad på nästa dejt, vilket han skrev att vi löser det när de finns tid. Eftersom vi båda har barn på varsitt håll, det är mitt i semestertider är det såklart ibland svårt att få till det. Men absolut, han kanske inte är just not that into me. Jag avslutade våran konversation igår med att om han fick någon lucka eller kunde smita iväg så kunde han höra av sig, vilket han sa att han skulle göra.

Jag förstår mig inte på att vuxna människor inte kan vara ärliga och säga tack men nej tack. Att ghosta, blockera är fruktansvärt omoget och därmed bevisar att man inte går miste om något.
    Maac skrev 2021-07-12 22:57:12 följande:

Jag tror inte att man brukar ta bort. Men det har hans kontaktuppgifter hur som helst?

Skriv och fråga!

Typ: "hej, du försvann från min Tinder! Betyder det att det slutdejtat för oss? :O

Lägg ingen mer värdering i det, bara invänta svar.

Är det inte för på att skriva det? Vill ju såklart gärna veta svaret, för det känns dumt att vänta på någon som överhuvudtaget inte vill. Kanske borde jag vänta några dagar och skicka det? Gaaah, verkligen avskyr sånt här.

Ja, såklart. Har hans mobilnr.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-12 22:58:38 följande:

Tyvärr är Tinder helt fel plats då. Det är ju verkligen mer regel än undantag där.
  • Anonym (Jenny)

Vad jag förstår har ni redan gått över från Tinder till att skicka SMS. Då handlar det inte om att ghosta, 
    Antingen ser han så seriöst på er att han har tagit bort/inaktiverat sitt konto.
    Eller så vill han inte att du ska se var han är och om han är inloggad.
    Eller så gjorde han det av misstag. 
    Eller så är han en sån som gillar att rensa osv, och tänker att ni ju ändå har varandras mobilnummer.

Det behöver inte betyda något negativt! Hör han inte av sig innan dess hade jag skickat ett sms sent på kvällen och frågat hur han haft det, sagt god natt, osv.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-12 23:34:00 följande:

Vad jag förstår har ni redan gått över från Tinder till att skicka SMS. Då handlar det inte om att ghosta, 

Antingen ser han så seriöst på er att han har tagit bort/inaktiverat sitt konto.

Eller så vill han inte att du ska se var han är och om han är inloggad.

Eller så gjorde han det av misstag. 

Eller så är han en sån som gillar att rensa osv, och tänker att ni ju ändå har varandras mobilnummer.

Det behöver inte betyda något negativt! Hör han inte av sig innan dess hade jag skickat ett sms sent på kvällen och frågat hur han haft det, sagt god natt, osv.

Tack! Du ger mig lite hopp iallafall! Efter vår första dejt så bytte vi nr och sedan dess så sker all konversation via sms. Hoppas att det inte är något negativt för jag fick verkligen intrycket av att han är en ärlig och seriös person.

Tänker att jag väntar ett par dagar för att se om han hör av sig, för även om vi inte kan ses så kan vi ju skicka sms till varandra då och då. När det framgick att vi inte skulle ses på ca 4 veckor så skrev jag att semesterplaneraren var helt okvalificerad och han höll med och skrev att denne borde få sparken, bli uppsagd :)

Sen förstår jag också att han fokuserar på sina barn de närmsta två veckorna och kanske inte har tid att lägga så mycket fokus på annat.
  • Anonym (He's just not that into you)

Jag skulle i vilket fall invänta hans nästa steg, bollen ligger redan på hans planhalva. Lycka till!

• Anonym (Lisa)

När jag var på tinder tog jag alltid bort mina matchningar när vi bytt nummer. Jag gillade att ha en ganska rensad tinder, men framförallt ville jag inte ha möjlighet att titta på killens profil om han uppdaterat den, eller om han varit inoggad. Detsamma för mig, ville inte att killarna skulle kunna kolla upp mig. Det blev en extra stress för själva dejtingen när möjligheten fanns. Men du ser ju om han hör av sig något. Det var den största lärdomen från tinder, en kille som är intresserad hör av sig :) det borde inte gå 4 veckor utan kontakt för er.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-13 08:40:48 följande:

När jag var på tinder tog jag alltid bort mina matchningar när vi bytt nummer. Jag gillade att ha en ganska rensad tinder, men framförallt ville jag inte ha möjlighet att titta på killens profil om han uppdaterat den, eller om han varit inoggad. Detsamma för mig, ville inte att killarna skulle kunna kolla upp mig. Det blev en extra stress för själva dejtingen när möjligheten fanns. Men du ser ju om han hör av sig något. Det var den största lärdomen från tinder, en kille som är intresserad hör av sig :) det borde inte gå 4 veckor utan kontakt för er.

Jag hoppas att fler tänker som du, att det är därför han tagit bort mig. Som du säger så hör en kille av sig om han är intresserad så det återstår att se.

Hur kan man se om en matchningar varit inloggade?
  • Anonym (Milo)
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-13 08:56:16 följande:
    Jag hoppas att fler tänker som du, att det är därför han tagit bort mig. Som du säger så hör en kille av sig om han är intresserad så det återstår att se.

Tips! Börja inte att grotta ner dig där, du kommer bara att få hjärnspöken. Du har hans nummer. Se till att ni har fortsatt kontakt där. Skicka ett roligt meddelande eller en bild. Du ser snabbt om han är fortsatt intresserad. Jag vet att man bara vill ha någon som säger - "Du nu är vi ihop". Har varit där mången gång men nu har jag släppt det där jagandet. Tar för mkt energi och reslutatet blir alltid detsamma. Så hör av dig när du känner för det. Gillar han dig blir han bara glad!

Stort lycka till!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-13 08:56:16 följande:

Man kan inte se själva inloggningen, men man kan se om deras avstånd ändras (kunde på min tid i alla fall). Det blev som sagt ett extra stressmoment när man kunde se att killen man gillade först är 5 km bort, sen 9 km bort och 1278 km bort. Och själv loggade man in i sitt hem så det inte var jag som ändrade avståndet. Det ger bara hjärnspöken att hålla koll på dejten.

Men jag skulle göra som Milo här ovan skrev. Ta det lugnt, skriv ett sms om du känner för det, se hans respons.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Milo) skrev 2021-07-13 09:21:26 följande:

Tips! Börja inte att grotta ner dig där, du kommer bara att få hjärnspöken. Du har hans nummer. Se till att ni har fortsatt kontakt där. Skicka ett roligt meddelande eller en bild. Du ser snabbt om han är fortsatt intresserad. Jag vet att man bara vill ha någon som säger - "Du nu är vi ihop". Har varit där mången gång men nu har jag släppt det där jagandet. Tar för mkt energi och reslutatet blir alltid detsamma. Så hör av dig när du känner för det. Gillar han dig blir han bara glad!

Stort lycka till!

Tack! Precis, det är så det är. Att någon ska bara ?? nu är det vi??. Jag har också trampat i klaveret och jagat, vissa gånger har jag inte gjort det alls och då har de kommit som små flugor, men när det är någon som man verkligen känner att detta kan eventuellt leda till något så jagar jag.

Jag ska nog vänta lite och se om han hör av sig, annars skickar jag nog något till helgen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-13 12:24:28 följande:

Man kan inte se själva inloggningen, men man kan se om deras avstånd ändras (kunde på min tid i alla fall). Det blev som sagt ett extra stressmoment när man kunde se att killen man gillade först är 5 km bort, sen 9 km bort och 1278 km bort. Och själv loggade man in i sitt hem så det inte var jag som ändrade avståndet. Det ger bara hjärnspöken att hålla koll på dejten.

Men jag skulle göra som Milo här ovan skrev. Ta det lugnt, skriv ett sms om du känner för det, se hans respons.

Jaha, du menar avståndet. Det kan man ju se ändras och kan som du säger vara stressande. Men jag ska göra som ni säger, ta det lugnt och skriva ett sms till helgen och invänta responsen. Tack!
  • Anonym (Blomman)

Ja, många tar bort när de har matchat och har annat forum för kontakt.

Men har fått känslan att de gör så för att hålla reda på vilka de satt på...hehe

• Anonym (Ts)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-07-13 16:53:56 följande:

Ja, många tar bort när de har matchat och har annat forum för kontakt.

Men har fått känslan att de gör så för att hålla reda på vilka de satt på...hehe

Talar du från egen erfarenhet? Jag har flera som jag haft sex med men som jag fortfarande har kvar...
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-13 18:05:09 följande:

Talar du från egen erfarenhet? Jag har flera som jag haft sex med men som jag fortfarande har kvar...

Ja, flera som tagit bort och sen uppfaterat sin profil med nya bilder...

Vi har då pratat på kik eller Snapchat istället för Tinder.
Svar på tråden Tinderfrågor