• Mon 12 Jul 2021 22:51
    1701 visningar
    8 svar
    8
    1701

    Barnvagn med bra fjädring?

    Hej, vi söker en barnvagn med bra fjädring, och nu menar jag "a la gammal Emmaljunga classic"-gung ;) 
    När jag kände på barnvagnar härom dagen så upplevde jag dem som otroligt stumma. Allt förlitas på att de främre hjulen kan svängas men jag tyckte inte om det alls, vi vill inte heller ha ergonomisk sittdel.
    Drömvagnen skulle vara en gammal klassisk vagn i chassit, sittdelen och liggdelen men med svängbara framhjul, finns det?

  • Svar på tråden Barnvagn med bra fjädring?
  • S23
    Mon 12 Jul 2021 23:04
    #1

    Hesba!

    De har bättre gung än en gammal Emmaljunga och är otroligt lättrullade. De finns med svängbara hjul men helt ärligt så gissar jag på att den med fyra fasta (har ej testat deras svängbara) är betydligt mer lättrullad. Finns liksom inget behov av de svängbara hjulen.

    Dagens emmaljungavagnar är ett skämt mot Hesba gällande fjädring. Finns inget på marknaden som motsvarar Hesba.

    Om du är med i gruppen ?barnvagnar!? (Gå med annars) och söker på Hesba så finns det en person som i ett kommentarsfält lagt upp video på hur lättrullad denna vagn är och vilken fantastik fjädring den har.

  • S23
    Mon 12 Jul 2021 23:06
    #2
  • S23
    Mon 12 Jul 2021 23:08
    #3
  • Tue 13 Jul 2021 15:12
    #4

    Underbart!!!

    Måste undersökas på direkten!

  • S23
    Tue 13 Jul 2021 15:35
    #5
    Sundri skrev 2021-07-13 15:12:50 följande:

    Underbart!!!

    Måste undersökas på direkten!


    Tyvärr sälja de inte nya i Sverige längre. Men sälja en del begagnat till väldigt bra priser pga dålig andrahandsmarknad (för många okänt märke). Dock tror jag inte du kommer kunna hitta begagnad med svängbara hjul i Sverige.

    Går att beställa från exempelvis mypram i Tyskland.

    Så isf kanske värt att provköra en som någon säljer begagnat innan för att få lite koll på vagnen
  • S23
    Tue 13 Jul 2021 15:36
    #6

    Och det är alltså verkligen ett kvalitetsmärke.

    De har sålts på bonti i stockholm men försvann för något år sedan

  • Wed 14 Jul 2021 06:28
    #7

    Ja jag kontaktade bonti men det var ju som du sa...... Men jag måste undersöka detta vidare för jag gillade verkligen vagnen när jag tittar runt på deras sida!

  • Wed 14 Jul 2021 07:32
    #8

    Jag valde Britax go big 2 just för att få en mjukare vagn med mer gung, är supernöjd. Ser dock inte ut som en äldre klassisk vagn om det är det man är ute efter.

Svar på tråden Barnvagn med bra fjädring?