• twet1975

    Ångest

    Jag har fått ångest nu efter jag har gått igenom skilsmässan, flyttning och allt. Efter en månad är jag skild så hittade jag någon på dejting sida som var oseriös, hade en relation med honom i fyra månader. Han bor i Uppsala och varje gång när han kommer till Stockholm så hade vi sex på hotell i Stockholm. Men till slut så hörde han inte av sig längre. Jättejobbigt! Mådde inte bra efter. Och just nu har jag hittat en annan kille som är också oseriös och ville ha bara sex med mig. Deprimerande!!! Nu har jag fått ångest som leder till att jag är alltid nervös, har ingen lust att äta och inte har lust att gå till jobbet. Vet inte hur jag ska klara allt det här. Har ni tips?

  • Svar på tråden Ångest
  • Madida

    Släpp allt vad män heter, i minst ett halvår. Gärna mer. Ingen dejtingsida, inte träffa nån. Ingenting. Du lägger hela ditt mående i okända mäns händer, det är aldrig bra. Du behöver läka och må bra i dig själv innan du blandar in nån annan.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Yepp)

    Varit där. Du är under flykt stadiet nu. Tinderdejter, massa aw:s osv. Du flyr de jobbiga känslorna du egentligen behöver hantera och försöker ersätta relationen du hade med en ny. Som ovanstående nämner pausa män i några månader och försök bearbeta allt som hänt.

  • Anonym (-)

    Låt det vara ett tag och när du träffar män igen så vänta flera dejter innan du ligger. Det är förstås helt ok att ligga direkt men risken ökar för att du ligger med en oseriös kille. En man som kan vänta till 4:e dejten tex har visat att han verkligen är intresserad av dig.

Svar på tråden Ångest