• Anonym (Orolig)

Illamående försvunnit, vecka 9+2, orolig

Jag är i vecka 9+2 nu och igår mådde jag inte illa alls, och har inte gjort det än idag.. Dagen innan (i förrgår) var det bara väldigt lite.. Det har kommit och gått lite innan men igår var det verkligen inget alls. Har mått illa sen ca vecka 6..

Har kvar andra symtom (ömma bröst, trög och lite uppsvälld mage, ?mensvärk?, kissar ofta) men blir orolig..

Jag har två barn sen innan och har haft två missfall (eller egentligen MA), ett i vecka 5 i Mars i år och ett som upptäcktes i vecka 10 men fostret hade slutat växa i vecka 8. Det var väldigt längesen , innan barnen.. Vad jag minns så mådde jag inte illa alls den gången , varken innan eller efter graviditeten hade stannat. Minns inte hur det var med andra symtom.

Har gjort VUL för 2 veckor sen (vecka 7+2) pga att jag hade ont , då såg allt bra ut och de såg hjärtslag.. Men är så orolig nu.

Nån mer som har mått illa och så har det försvunnit så här tidigt?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Illamående försvunnit, vecka 9+2, orolig
  • Anonym (4)

Kan lite statistik hjälpa kanske? När man sett hjärtat slå är missfallsrisken oerhört liten. Endast 2%. Dessutom kan symptom komma och gå och försvinna. Illamående försvinner ganska tidigt för rätt många. Ditt har tydligen inte varit så extremt så då är det nog ännu troligare att det bara minskat för att kanske aldrig återkomma. Du har ju andra symptom!  Jag har haft 4 m.f varav det senaste var v.14. Då hade jag absolut noll och intet i symptomväg. Så jag tycker det låter jättelovande för din del.  Glad

• Anonym (Orolig)
    Anonym (4) skrev 2021-07-13 14:05:07 följande:

Kan lite statistik hjälpa kanske? När man sett hjärtat slå är missfallsrisken oerhört liten. Endast 2%. Dessutom kan symptom komma och gå och försvinna. Illamående försvinner ganska tidigt för rätt många. Ditt har tydligen inte varit så extremt så då är det nog ännu troligare att det bara minskat för att kanske aldrig återkomma. Du har ju andra symptom!  Jag har haft 4 m.f varav det senaste var v.14. Då hade jag absolut noll och intet i symptomväg. Så jag tycker det låter jättelovande för din del.  

Tack så mycket för svaret :) Beklagar dina missfall!

Jo det hjälper en del faktiskt , får försöka tänka positivt.. Ikväll har jag faktiskt mått illa igen men det var efter jag hade ätit mycket.

Med yngsta dottern mådde jag illa från ca vecka 6 till ganska sent (kanske vecka 19-20 tillochmed men det minskade ganska mycket) men hon är 5 nu så minns inte riktigt om det kom och gick eller om det var varje dag runt den här tiden.

Med äldsta mådde jag illa också men inte alls mycket och hon är stor nu (14) så minns ju inte allt så jättebra..

Senaste missfallet hann jag inte riktigt börja må illa och när jag fick missfall första gången mådde jag ju inte illa alls vad jag minns.
  • Anonym (4)

Man får ta en dag i taget, försöka tänka på annat och drykta huvet med nåt. Sätta delmål. Du har ju redan gjort en av de största vilket är VUL med ett levande barn. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Illamående försvunnit, vecka 9+2, orolig