• Trollskan

    Gravid igen?! Orolig, nervös, rädd och nyfiken

    Jag hade min senaste mens den 25e juni (tror jag den började) och den varade i ungefär 7 dagar (väldigt lite blod sista dagarna) den 2:e juni hade jag och sambon sex. Haft annorlunda flytningar sen dess, både ?äggvite?-flytningar, vattniga och vita som lotion. Luktar dock inget.

    Den 11:e juni kommer det en gulaktig flytning som påminner om snor. En liten stund efter får jag ett skarpt stick/hugg i livmodern, skriker till och sen är det borta inom någon sekund (kände så med båda barnen innan pluss) sen kommer det en ljusrosa flytning. Sen svag molvärk till och från i magen och ryggen som strålar ner mot rumpan. Brösten är väldigt ömma i sidorna mot armhålan som vid pms men värre. Även bröstvårtorna känsliga.

    Efter detta har flytningarna varit som tidigare nämt tills idag (13e juni) då det kom en ytterst liten blodstrimma i flytningen.

    Tog även ett test idag för att jag är nyfiken men förstår att det är allt för tidigt?! På bild syns det ytterst svagt men i verkligheten såg jag nog inget alls.

    Jag vet inte vad jag förväntar mig för svar av detta inlägg egentligen, vet att jag måste ha tålamod och invänta BIM men jag är så otroligt förvirrad och nervös över detta. Har redan två små barn på 2 och 3 år (13 månader mellan) så detta va alltså inte planerat, dock ändå välkomnat när jag smält det hela ifall det är en graviditet.

    Antar att jag behöver hjälp med att förstå detta, känns som att gravid-symptomen kommer allt för tidigt? Kan ju inte vara att mensen är på väg igen? Har heller aldrig haft liknande vid ägglossning. Kanske någon kan hjälpa mig att reda ut detta eller är i samma sits?

  • Svar på tråden Gravid igen?! Orolig, nervös, rädd och nyfiken
  • Anonym (Grattis)

    Jag skulle vilja säga, Grattis till er :)

  • Trollskan
    Anonym (Grattis) skrev 2021-07-14 00:56:44 följande:

    Jag skulle vilja säga, Grattis till er :)


    Oj! Tror du? :) va tvungen att ta ett test till nu mitt i natten (detta gör en ju minst sagt lite galen) totalt blankt tyvärr.

    Men däremot såg jag i spegeln hur mina bröstvårtor blivit markant mörkare samt som en ring runt själva vårtgården. Hade likadant under båda graviditeterna. Har annars väldigt ljusrosa i färgen. Så förvirrad!
  • Anonym (Grattis)

    Ja det låter precis som min graviditet med min nu 1,5 åring!

    Jag ser det du ser på testet :)

    Men håll dej så länge du kan under natten och ta ett test på morronen så kan det nog synas något igen!

    Jag förstår dej helt, jag är lika nojig jag fast jag fick mitt bekräftat med ett posetivt tydligt test här om dagen.

    Men letar ändå symptom hela tiden för att bekräfta att det inte är något galet ':)

    Håller tummarna för dej!!

  • Trollskan
    Anonym (Grattis) skrev 2021-07-14 01:27:50 följande:

    Ja det låter precis som min graviditet med min nu 1,5 åring!

    Jag ser det du ser på testet :)

    Men håll dej så länge du kan under natten och ta ett test på morronen så kan det nog synas något igen!

    Jag förstår dej helt, jag är lika nojig jag fast jag fick mitt bekräftat med ett posetivt tydligt test här om dagen.

    Men letar ändå symptom hela tiden för att bekräfta att det inte är något galet ':)

    Håller tummarna för dej!!


    Men va roligt! Grattis till dig :)

    Känns så overkligt. Ska jag ha tre barn nu? TRE?!

    Om jag inte är gravid nu så vet jag inte vad min kropp håller på med.
  • Trollskan

    Blev tyvärr troligtvis ett väldigt tidigt missfall. Började blöda kraftigt en vecka innan BIM. Blödningen var/är betydligt rikligare än min vanliga mens och med koagulerat blod. Inte hela världen men känner mig ändå besviken på något sätt. Gravid-symptomen är kvar fortfarande.

Svar på tråden Gravid igen?! Orolig, nervös, rädd och nyfiken