• Wed 14 Jul 2021 10:22
    651 visningar
    1 svar
    1
    651

    Man på jobbet

    Kanske kan verka som brutalt töntig frågeställning, men blir bara så knäpp och förvirrad på hela situationen att det skulle vara skönt med lite objektivitet ????

    Har en man på mitt jobb, vi är båda singlar och jag har gått och spanat på honom ungefär ett halvår. Han kollar tillbaka och det märks rätt tydligt hur han finner mig attraktiv, både i blick och framtoning.

    MEN. Redan förra året frågade jag honom om han ville ses utanför jobbet, men då blev det tvärt nej. Vi var båda singlar även då, så det berodde inte på att han var upptagen utan snarare att han (antagligen) fick kalla fötter och dissade mig i ren panik. Jag kollade in honom rätt mycket redan då men gav upp när han nobbade mig. Det var under en period jag misstänker att han inte mådde så bra och var nog inte öppen för mitt umgänge. För jag tror inte han tyckte illa om mig och att det var därför. Vi har inget otalat med varandra.

    Nu ett år senare är det som något bara förändrats och jag kunde inte låta bli att börja kolla in honom igen. Han är så jävla fin att det är svårt att låta bli. Jag har inga problem att ta initiativ och "proacha" män, men iom förra årets "incident" drar jag mig denna gång. Förra året gjorde jag några tappra försök att närma mig honom. Jag kom fram och snackade, ställde lite frågor osv, men fick inget tbx. Slutklämmen blev då när jag frågade om han ville ses men fick nobben. Då gav man som sagt upp. Men nu har han börjat komma fram lite till mig istället, och ibland är attraktionen så påtaglig att det är som fjärilar flyger i luften.

    Problemet är bara att INGENTING händer, och jag börjar bli oerhört frustrerad. Alla blickar och alla gnistor som flyger kan bara inte vara inbillat. Men ändå tar han inga initiativ. Ingen vänförfrågan på fb, inga frågor om mitt nummer, inget vad gör du i helgen osv, det är fullkomligt cero. Nada. Det enda han gör är att glo som fan och le mot mig när han snackar praktiska jobbgrejer.

    Kan tilläggas att jag nog är att klassa som "den snygga tjejen" på jobbet. Det är mycket män och få kvinnor. Har förstått att alla män inte har så gott självförtroende, och framförallt inte när det kommer till tjejer de tror vilken kille som helst kan få. Och åsikten att "det är ju på jobbet" är jag bara så fullkomligt allergisk mot, man måste våga chansa i livet, och jag tror han tycker likadant. Dessutom är vår arbetsplats så stor att OM det nu skulle skita sig mellan oss skulle det inte påverka så mycket ändå.

    Men nu till frågeställningen. Vad ska jag ta mig till? Att försöka strunta i honom har jag prövat, trust me. Men vi har en så speciell kemi att det inte går längre. Ska jag svälja stoltheten och "bjuda ut" honom igen, och riskera att få ett nytt rungande nej? Ska jag försöka prata med honom och lägga korten på bordet? Det är ingen rolig känsla att inse att om inte jag agerar händer ingenting. Känns bara så ovärdigt. Om JAG kan proacha honom borde väl han kunna proacha mig också kan man tycka?

  • Svar på tråden Man på jobbet
  • Wed 14 Jul 2021 10:48
    #1
    +2

    Alltså... Även om attraktionen kan skäras med kniv betyder inte det per automatik att man vill att något ska hända... Ibland händer ingenting för att man helt enkelt inte vill ha det så. Man är nöjd med att ha lite ögongodis att roa sig med. Vilket också kan vara en anledning till att han nobbade dig sist. Han kan absolut vara intresserad men vill inte ha dig...

    Har mött en del såna män genom åren. Till och med män som flåsar i örat och verkligen varit på rent fysiskt men när det kom till kritan var de nöjd så. Jag var inte alltid flickvänsmaterial utan mer runkfantasi på arbetstid...

Svar på tråden Man på jobbet