• Anonym (-)

Kan ägglossningstest påvisa graviditet?

Tog precis ett ägglossningstest, inte för att jag ska ha ägglossning nu utan för att jag har hört att man kan se graviditet på ett sånt test också, vet inte alls om det stämmer(?). Jag ska ha mens den här helgen eller ibörjan av nästa vecka. Det blev två tydliga streck, det ser ut som några/nån dag innan jag ska ha ägglossning.  Kan det vara så att jag är gravid??

Jobbar tills imorn och kan inte köpa test förrns då..Vill väldigt gärna bli gravid..

• Svar på tråden Kan ägglossningstest påvisa graviditet?
  • Anonym (.)

Du kan vara gravid men det kan lika gärna vara mensen som ska komma. Ägglossningstest reagerar på flera hormoner. Därför kan man inte dra några slutsatser utifrån dem angående graviditet.

• Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2021-07-15 10:45:58 följande:

Du kan vara gravid men det kan lika gärna vara mensen som ska komma. Ägglossningstest reagerar på flera hormoner. Därför kan man inte dra några slutsatser utifrån dem angående graviditet.

Tack för att du svarade! Gissar att det är mens på g..
    Om jag gör ett gravtest imorn och det är negativt är det helt kört då eller är det för tidigt att testa?
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2021-07-15 10:51:53 följande:

Tack för att du svarade! Gissar att det är mens på g..

Om jag gör ett gravtest imorn och det är negativt är det helt kört då eller är det för tidigt att testa?

Det beror på hur lång lutealfas du har. Är den rätt standard, ca 14 dagar så är sannolikheten stor att ett gravtest borde visa rätt. Men det finns alltid undantag.
Svar på tråden Kan ägglossningstest påvisa graviditet?