• Anonym (*)

Privat magnetröntgen remiss?

Jag tänkte söka mig till ett ställe för att göra en privat magnetröntgen efter lång tid av smärtor/problem. För att kunna göra röntgen privat behöver man för läkaren man träffar berätta om sina problem och även vad man har gjort för tidigare undersökningar, samt var man har gjort dom (detta för att läkaren ska skriva det på remissen). Eftersom jag har gjort mina tidigare undersökningar på privata kliniker undrar jag nu om nån vet ifall läkaren i fråga kommer begära kontaktuppgifter till dessa kliniker för att kunna få mina journaluppgifter därifrån eller om det räcker med att jag bara säger vilka undersökningar jag har gjort och på vilka kliniker? Kanske lite svårt att förstå haha men alltså räcker det om jag säger att jag har gjort den o den undersökningen på den o den kliniken eller kommer läkaren vilja kontakta klinikerna och begära mina jorunaluppgifter för att ?kontrollera? detta?

• Svar på tråden Privat magnetröntgen remiss?
  • Anonym (M)

Det räcker att du säger var. Gärna ungefär när. Det är röntgenläkaren som eventuellt vill jämföra med gamla bilder.

• Anonym (*)
    Anonym (M) skrev 2021-07-15 21:17:05 följande:

Det räcker att du säger var. Gärna ungefär när. Det är röntgenläkaren som eventuellt vill jämföra med gamla bilder.

Okej. Men om det nu inte finns några gamla bilder att jämföra med så spelar det ingen roll eller? Har nämligen gjort ultraljud tidigare men det finns ju inga bilder sparade därifrån.
  • Anonym (M)
    Anonym (*) skrev 2021-07-15 23:12:20 följande:

Okej. Men om det nu inte finns några gamla bilder att jämföra med så spelar det ingen roll eller? Har nämligen gjort ultraljud tidigare men det finns ju inga bilder sparade därifrån.

Man brukar spara även ultraljudsbilder. Det spelar ingen roll om det inte finns något gammalt att titta på.
Svar på tråden Privat magnetröntgen remiss?