• Anonym (Emelie)

Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?

Kanske inte finns så mkt unga tjejer här på familjeliv men ni som varit/är i 20-25 års åldern som jag är i nu. Hur gammal var/är killarna ni dejtar/raggar på som äldst?

Tycker ni killar som är 10-15 år äldre är gubbslem eller kan/kunde ni tänka er att gå hem med en 35åring från krogen när du själv är/var 24år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?
  • Anonym (äää)

Jag tror jag råkade klicka fel, jag skulle fylla i 5 år, men tror det råkade bli 10 år. 

Jag är äldre än du är men jag har aldrig dejtat/varit ihop med någon som varit mer än 4 år äldre. Inte så att jag medvetet valt så, men jag har nog alltid hängt mest med ganska jämnåriga personer.
    Sedan skriver du 20-25 i din TS. För mig var det nog rätt stor skillnad på att vara 20 eller 25. 20, då har man precis lämnat gymnasiet, hängde ff rätt mycket med gamla gymnasiekompisar och då var man väldigt många i samma ålder. När jag var 25 hade jag flyttat för att bli student på annan ort och fick en massa olika studiekamrater i olika åldrar. 

• Anonym (Mia)

Inte om han inte har rejält ordnad ekonomi och fet plånbok

• Anonym (Emelie)
    Anonym (äää) skrev 2021-07-16 07:22:41 följande:

Jag tror jag råkade klicka fel, jag skulle fylla i 5 år, men tror det råkade bli 10 år. 

Jag är äldre än du är men jag har aldrig dejtat/varit ihop med någon som varit mer än 4 år äldre. Inte så att jag medvetet valt så, men jag har nog alltid hängt mest med ganska jämnåriga personer.

Sedan skriver du 20-25 i din TS. För mig var det nog rätt stor skillnad på att vara 20 eller 25. 20, då har man precis lämnat gymnasiet, hängde ff rätt mycket med gamla gymnasiekompisar och då var man väldigt många i samma ålder. När jag var 25 hade jag flyttat för att bli student på annan ort och fick en massa olika studiekamrater i olika åldrar. 

Tack för svar. Ja det är såklart skillnad på 20 å 25. Killar verkar ju inte bry sig så mkt utan tänker ju yngre desto roligare men kul att veta vad andra tjejer tänker i ämnet, vart går gränsen för folk. Det händer ju att 35-40åringar stöter på oss yngre tjejer och oftast är dom verbalt mkt bättre och den gången jag låg med en som var typ 26 å jag 23 så var han väldigt bra i sängen också. Men jag kanske är en minoritet:) tänker att de flesta tjejer vill bara ha one night stands med killar som max är 3år äldre el nåt?

Så du har aldrig gått hem med någon från krogen eller legat med någon på en fest som är 10 år äldre? Fattar om man vill stadga sig med någon i ens egen ålder men bara sex för en natt?
  • Anonym (Helst yngre)

Endast som tonåring kunde jag tänka mig en äldre kille. En som var 2-5 år åldre högst. Som var 18-20 när jag var 16 var den perfekta åldern. Ca 2 år var det ultimata tills jag var 25 ca, sedan ville jag vara med yngre killar och så har det förblivit. Ofta mellan 12-20 år yngre och nu är jag själv 50 och föredrar män runt 30 strecket. Kan inte tänka mig att vara med en man som är äldre än 40 egentligen. Fast ifall jag hittat någon som var lika ungdomlig och välbevarad som jag själv i femtioårsåldern, så kanske? Men ännu har det aldrig hänt. Jag kan ju föredra livserfarenheten och den mentala mognaden i mogna män men utseendemässigt tilltalar de aldrig mig.

• Miss Sunny
    Anonym (Helst yngre) skrev 2021-07-16 12:55:24 följande:

Endast som tonåring kunde jag tänka mig en äldre kille. En som var 2-5 år åldre högst. Som var 18-20 när jag var 16 var den perfekta åldern. Ca 2 år var det ultimata tills jag var 25 ca, sedan ville jag vara med yngre killar och så har det förblivit. Ofta mellan 12-20 år yngre och nu är jag själv 50 och föredrar män runt 30 strecket. Kan inte tänka mig att vara med en man som är äldre än 40 egentligen. Fast ifall jag hittat någon som var lika ungdomlig och välbevarad som jag själv i femtioårsåldern, så kanske? Men ännu har det aldrig hänt. Jag kan ju föredra livserfarenheten och den mentala mognaden i mogna män men utseendemässigt tilltalar de aldrig mig.

Håller med till 100 %.  
  • Anonym (X)
    Anonym (Mia) skrev 2021-07-16 07:41:07 följande:

Inte om han inte har rejält ordnad ekonomi och fet plånbok

Ärligaste svaret den här veckan hahaha
  • Anonym (X)
    Miss Sunny skrev 2021-07-16 14:04:06 följande:
    Håller med till 100 %.  
    Tror att du har rätt. Dom flesta föredrar en 25-åring istället för en 40, 50 eller tom 60-åring. Fysiken och attraktionen går oftast inte att ens jämföra. Men då handlar det bara om sex och attraktion, som det verkar göra i den här tråden.

När det kommer till relationer är min erfarenhet att jag matchar mycket bättre med jämnåriga.
  • Embla twopointoh
    Anonym (Emelie) skrev 2021-07-16 07:10:52 följande:

Kanske inte finns så mkt unga tjejer här på familjeliv men ni som varit/är i 20-25 års åldern som jag är i nu. Hur gammal var/är killarna ni dejtar/raggar på som äldst?

Tycker ni killar som är 10-15 år äldre är gubbslem eller kan/kunde ni tänka er att gå hem med en 35åring från krogen när du själv är/var 24år?

Jag drar nog den övre gränsen vid ungefär 15 år äldre. Är de äldre än så börjar de vara gamla nog för att vara min far och det tycker jag inte är attraktivt alls. Så har jag känt under hela mitt vuxna liv. Eftersom jag träffade min nuvarande man som ung, jag var 19, så har jag inte så värst många tidigare dejter att hänvisa till, men den äldste mannen jag dejtade var 11 år äldre (jag var 18, han 29).
  • Miss Sunny
    Anonym (X) skrev 2021-07-16 14:10:54 följande:
    Tror att du har rätt. Dom flesta föredrar en 25-åring istället för en 40, 50 eller tom 60-åring. Fysiken och attraktionen går oftast inte att ens jämföra. Men då handlar det bara om sex och attraktion, som det verkar göra i den här tråden.

När det kommer till relationer är min erfarenhet att jag matchar mycket bättre med jämnåriga.
    När jag va ung tyckte jag män 25-35 va dom snyggaste och sxigaste, och det tycker jag fortfarande som 62.
Svar på tråden Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?