- Har dåliga erfarenheter.
- Har mängder med folk i min närhet som även de har dåliga erfarenheter eller till och med är i kassa relationer just nu.
- Vill inte vara tillsammans med någon som ljuger, har kommit på varenda kille jag snackat ett längre tag med med att ljuga.
- Sexfixeringen många män har är sjukt avtändande.
- Vill inte slösa mitt liv på en man som kommer vara otrogen, bete sig som svin, inte ta ansvar hemma, sätta stopp för en del av mina drömmar och önskemål i livet och/eller lämna relationen. Enda anledningen jag skulle vara med någon skulle vara ett kärleksfullt, monogamt, livslångt äktenskap där båda arbetar för att göra varandra lyckliga och relationen stark - ge upp, skilsmässa, otrohet etc är inget alternativ. Så ser det dock inte ut idag utan det är mer ?slit och släng?, ?ljug och bedra?, ?vem bryr sig?, ?jag älskar dig mest av allt - idag, imorgon kanske jag lämnar dig? och då är jag hellre singel för alltid.
- Vill inte ha barn ihop med någon som sen mest troligt kommer bli ett ex och då missa halva barnens barndom och de ska ha ?bonusmammor? hit och dit. Nej tack.
- Slipper sex och allt som kommer med det.
- Får större utrymme att själv bestämma över mitt liv och behöver inte få med en annan person på planerna.
- Jag tycker det är skittråkigt att dejta.
- Vet inte vad jag ska med en partner till.