• Anonym (sara)

    Lönebidrag, vad gäller?

    Jag har på alla sätt försökt komma överrens med min arbetsgivare angående en omplacering (offentlig arbetsgivare, och det finns platser att omplacera till. men det har dragit ut på tiden i 7 månader nu.) Jag har varit sjukskriven i 2 år.

    Jag har i ren desperation ringt och kollat andra möjligheter att få arbetsgivaren att placera mig snabbare, och pratade med arbetsförmedlingen som trodde att jag eventuellt kan få lönebidrag från dem. Undrar nu lite saker, endast svar från de som verkligen vet hade uppskattats.

    Hur fungerar det med lönebidrag, kan man få det för att jobba natt? Mitt mål är att få jobba natt inom det arbetsområde jag har nu, fungerar det med AF när vi bara är två personer nattetid?

    Vad gör man om man eventuellt har en permanent nedsatt arbetsförmåga, får man då delvis lönebidrag och delvis sjukersättning? Jag misstänker att jag kanske har 75% arbetsförmåga eller lite mindre med tanke på hur det gått för mig tidigare när jag arbetat.

    Utreder AF arbetsförmågan och hur?

    (har alltid haft jobb eller studier eller varit sjukskriven, så har knappt haft kontakt med AF förut)

Svar på tråden Lönebidrag, vad gäller?