• Anonym (Gravidv6)

    Missed abortion

    Tror jag fått missfall utan symtom, vad gör man?

    Inte fått missfall tidigare, kontaktar man kvinnoklinik? Väntar?

    Inte varit i kontakt med någon barnmorska än.

  • Svar på tråden Missed abortion
  • Anonym (Hmm...)

    I bara v.6 är det omöjligt avgöra det själv. Symptom kan komma och gå så tidigt. Du bör göra VUL v.8 så du säkert vet hur det står till och slipper undra.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Gravidv6) skrev 2021-07-16 15:53:07 följande:

    Tror jag fått missfall utan symtom, vad gör man?

    Inte fått missfall tidigare, kontaktar man kvinnoklinik? Väntar?

    Inte varit i kontakt med någon barnmorska än.


    Ehm.... Du tror att du fått missfall, men det finns inget som helst som tyder på det.... Hur tänker du nu....?
  • Anonym (Gravidv6)
    Sockerikaffet skrev 2021-07-16 16:13:04 följande:

    Varför tror du det? Ring gyn eller barnmorska och fråga om råd.


    Plussade på beräknad mens och test är lika svag även veckoindikator. Har barn sen innan och det har inte varit så. Ska göra det tack!
  • Anonym (Gravidv6)
    syntharen skrev 2021-07-16 17:00:48 följande:

    Varför tror du du fått MA?


    Svar ovan
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-16 17:14:23 följande:

    Ehm.... Du tror att du fått missfall, men det finns inget som helst som tyder på det.... Hur tänker du nu....?


    Ja inte drömde jag väl, skriv inte om du ska ha attityd tack gå gör något annat istället.
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Gravidv6) skrev 2021-07-16 18:32:54 följande:

    Plussade på beräknad mens och test är fortfarande*lika svag även veckoindikator. Har barn sen innan och det har inte varit så. Ska göra det tack!


    Sockerikaffet skrev 2021-07-16 16:13:04 följande:

    Varför tror du det? Ring gyn eller barnmorska och fråga om råd.


    Fortfarande*
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Gravidv6) skrev 2021-07-16 18:34:49 följande:
    Ja inte drömde jag väl, skriv inte om du ska ha attityd tack gå gör något annat istället.
    Aha, så alla andra som också undrar har väl "attityd" isf? Snarare är det DU som har attityd med tanke på hur du svarar. Jag kan lika gärna hitta på att jag nog har brutit benet, men jag kan fortfarande gå på det utan smärta. Du har ett positivt test och inga som helst tecken på MA/MF, självklart undrar man hur du "drömt" fram det, som du så fint säger.
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-16 18:40:32 följande:

    Aha, så alla andra som också undrar har väl "attityd" isf? Snarare är det DU som har attityd med tanke på hur du svarar. Jag kan lika gärna hitta på att jag nog har brutit benet, men jag kan fortfarande gå på det utan smärta. Du har ett positivt test och inga som helst tecken på MA/MF, självklart undrar man hur du "drömt" fram det, som du så fint säger.


    Men snälla du skriver för att dumförklara min fråga, du svarar inte på min fråga. Vännen kolla hur du skriver och sen kolla om någon annan här i tråden skriver med samma dryga attityd. Antigen har jag tryckt på någon känslig nerv så du tycker att det är ok med sån attityd eller så vet du inte vad MA är. Så jag ska förklara ifall att du inte vet, du kan ha symtom eller inget alls och märker det först på UL. Missfall är missfall, du får blödning osv. Jag har inga symtom men samma svaga plus som när jag plussade på mensens beräknade dag vilket är över en vecka sen. Vid detta laget borde plusset vara relativt starkt eller så borde veckoindikator på clearblue höjas.

    Jag vet vad jag skriver, jag har läst på mycket då jag försökt skaffa barn i 4 år trots min unga ålder fick jag hjälp på vägen för att få min son. Blev nu oplanerad gravid själv, när jag plussa med sonen var det inte så svaga. Jag skrev inte att JAG VET ATT JAG FÅTT MA utan jag skrev JAG TROR och frågade hur man går tillväga om man tror, då de som har barn vet att första UL är först vid KUB vilket är vid 13 veckor och inte kan jag väl gå runt i 6 veckor och tro jag har ett dött foster i mig?! Så istället för att komma med en attityd och dumförklara så kan man skriva normalt precis som ovan att kontakta BM och rådfråga. Så nu ska jag göra det på Måndag.

    Hoppas du sover nu gott inatt efter att jag skrivit ett rapportblad.

    Hoppas du får en superfin helg!
  • Anonym (Gravidv6)

    Uppdate: Slutade tyvärr i missfall, oj vad ens magkänslor alltid stämmer. Tråkigt bara att det alltid ska va folk som ska ifrågasätta istället för att svara på ens frågor.

  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Gravidv6) skrev 2021-07-19 10:07:20 följande:

    Uppdate: Slutade tyvärr i missfall, oj vad ens magkänslor alltid stämmer. Tråkigt bara att det alltid ska va folk som ska ifrågasätta istället för att svara på ens frågor.


    Jag har varit med om liknade. Blev avfördad av barnmorskan när veckoindikattorn minskat och strecken blivit svagare. Magkänslan stämde
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-19 10:36:00 följande:

    Jag har varit med om liknade. Blev avfördad av barnmorskan när veckoindikattorn minskat och strecken blivit svagare. Magkänslan stämde


    Vad tråkigt, man ska alltid lita på sin magkänsla!

    Om du vill svara - Var du längre gången? Blödde du länge?

    Nu håller man koll så allt kommer ut, vill ju helst slippa skrapning. ????
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-19 10:36:00 följande:

    Jag har varit med om liknade. Blev avfördad av barnmorskan när veckoindikattorn minskat och strecken blivit svagare. Magkänslan stämde


    Oj skulle inte bli massa frågetecken på slutet
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Gravidv6) skrev 2021-07-19 17:25:44 följande:
    Vad tråkigt, man ska alltid lita på sin magkänsla!

    Om du vill svara - Var du längre gången? Blödde du länge?

    Nu håller man koll så allt kommer ut, vill ju helst slippa skrapning. ????
    Var i v 6 . Blödningarna satte igång inom en vecka. Blödde som en kraftig mens ca en vecka.
  • Anonym (Gravidv6)
    Anonym (Förstår) skrev 2021-07-19 23:12:19 följande:

    Var i v 6 . Blödningarna satte igång inom en vecka. Blödde som en kraftig mens ca en vecka.


    Okej, tack för du dela med dig.
  • Emma1b

    Lite gammal tråd men vill bara berätta att detsamma hände mig. Veckoindikatorn stannade på 2-3 i 3 veckor i rad. Visade sig på vul v 8 att det stannat av i ca 4+4, så antagligen hade väl mina hcg nivåer stannat på den nivån.

    Och folk som uttrycker sig klumpigt finns överallt tyvärr, försök att skaka av dig *hjärts* jag kan inte enz förstå hur man kan svara någon som skriver om något så känsligt som missfall med hård ton...kram

Svar på tråden Missed abortion