• Emmaemmaemma

    Vattenavgång?

    Hej!

    För sex dagar sedan gick mitt vatten. Det kom rikligt vid första tillfället. Därefter en hel del på förlossningen då vattenavgång fastställdes.. och någon gång hemma. Annars har det enbart ?små-skvätt?. Nu nästan ingenting.

    Jag har förstått att huvudet kan ligga och trycka så det inte kommer ut så mycket vatten, men har en tidig vattenavgång (v.34) och inte fixerad.. så borde komma mer?

    Kan de ha tagit fel? Hög vattenavgång, pyspunka?

    Någon som har haft Vattenavgång men ändå behövt ta hål på hinnan under förlossning?

  • Svar på tråden Vattenavgång?
  • Anonym (.....)

    De borde kolla om ev nytt vatten bildas, tar förgivet att du är inlagd. Vattnet kan återbildas om du har tur.

    För mig satte dock förlossningen i gång 1 vecka efter vattenavgången samt jag drabbades av en infektion. Var sängliggande med endast tillåtelse att gå på toaletten. (Vägrade bäcken)

    Håller tummarna att det går bra för dig.

  • Emmaemmaemma

    Ja de har koll.. men det är nya rutiner när vatten avgår mellan 34-37. Då sätts man inte igång längre.. (mvc hade inte ens koll på det) Men man stoppar inte heller en förlossning.

    Jag är inne och kollar infektion, ctg och vattennivå nu några ggr per vecka fram tills v.37.

    Det såg ut att vara bra vatten idag.. men fick bara en tillfällig läkare då ja va på mvc och inte på förlossningen.

    Så får fråga mina mer avancerade frågor om tex de kan ha felbedömt eller om det är en hög vattenavgång tills nästa vecka.. då det nu inte kommer så mkt vatten.

    Bebisen kan ligga och ?blocka?, då den låg långt ner. Men huvudet var inte helt fixerat.

  • Anonym (.....)

    Skönt att höra att de har koll på dig och den lille. Nej jag tror inte de gjort en felbedömmning av vattenavgången. De har särskilda papper som de kan kolla med, fostervatten luktar även typ sperma.

    Men som sagt vatten återbildas så har du tur så kan du gå tiden ut.

  • Emmaemmaemma

    Ja hon luktade och kollade.. men det lär väll visa sig på förlossningen ??????????? Om hinnan är kvar? ????

    Ngn som har varit med om hög vattenavgång, pysläcka får gärna skriva hur det kändes..

Svar på tråden Vattenavgång?