Anonym (H) skrev 2021-07-16 18:57:35 följande:
Förlåt ts, men vad menar du med socialt miffo? Det låter ju tyvärr inte som en man som någon kvinna skulle vara intresserad av.
Men om du enbart är blyg och osäker, så är risken stor att du drunknar bland män som inte är det på dejtingsajter. Du får nog satsa att hitta någon på annat sätt. Bland vänner eller intressen.
Socialt miffo var ett epitet jag fick av någon här på FL. Men tyckte det kanske låg något i det. Jag är blyg och supernervös inför tjejer men jag har lite svårt socialt också. Har svårt att komma in i samtal utan hamnar mest utanför och lyssnar (och försöker lära mig). Har svårt ibland att tolka signaler om vad människor menar eller känner. Det behöver inte alls bara vara relaterat till försök att träffa en kvinna. Men det kan ju hänga ihop med oerfarenhet också.
Fungerar bra i arbetslivet dock, har en master i ett naturvetenskapligt område och har ett kvalificerat och stimulerande jobb. Men det är mycket enklare än relationer med andra.
Bland bekanta och intressen (vänner har jag väldigt få och ingen riktigt nära) har jag försökt i många år men ingen har fått upp ögonen för mig. Jag startade tråden då det i en annan tråd skrevs att det fanns kvinnor som var intresserade av blyga, nervösa och osäkra killar och startade en tråd för att få mer input.