Farligt att vänta med utomkvedshavandeskap?
Hej, i veckan var jag och gjorde ultraljud för att se om jag var gravid (då jag endast fått svaga positiva test) för att eventuellt göra en abort. Jag hade en blödning förra veckan och har haft ganska ont som väldigt kraftig mensvärk hela tiden. Barnmorskan såg inget foster och sa att det kanske var ett missfall men att hon hittade något på ultraljudet som antingen var en cysta eller att ägget var på utsidan sa hon. Jag antar att det är utomkvedshavandeskap? Hon förklarade ingenting och helt ärligt gjorde hon mig väldigt obekväm så vågade inte fråga även om jag vet att jag borde gjort det. Fick göra ett blodprov och så var jag idag och gjorde ett till blodprov för hon ville se hur mina värden ändrade sig och att dom skulle höra av sig nästa vecka. Men nu är det såhär att jag har väldigt kraftig mensvärk som kommer och går, ibland känner jag nästan inte av det alls och ibland gör det så otroligt ont. Tror ni det är säkert att vänta till nästa vecka? Hade det varit farligt borde jag inte haft extremt ont hela tiden? Jag försöker kanske bara hitta ursäkter då jag är extremt rädd för sjukhus och allt som har med det att göra..