• Lollo123snartsåhänderdet

Är detta Ägglossning? (Bild)

Hej är de någon här som kan hjälpa mig avläsa mina ÄL test?

Det är svagt streck på 2 dagar runt 10 dagar efter mens.

Men sen helt vitt igen.

Mina ägglossningstest brukar vara sådär. 1-2 dagar i rad med svagt streck sen inget mer på hela månaden. (38 år)

Är de ägglossning då trots att sträcket inte är lika start som kontroll sträcket?

Varit på mödravården för att fråga lite inför att börja försöka få barn, då min mens varit lite oregelbunden, varierat från 22 dagar till 30 dagar mellan menserna.

Men hon sa de inte var nått konstigt och att så länge man har mens som kommer varje månad så är de inget att oroa sig över...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Är detta Ägglossning? (Bild)
  • Anonym4848
    Lollo123snartsåhänderdet skrev 2021-07-16 17:51:56 följande:

Hej är de någon här som kan hjälpa mig avläsa mina ÄL test?

Det är svagt streck på 2 dagar runt 10 dagar efter mens.

Men sen helt vitt igen.

Mina ägglossningstest brukar vara sådär. 1-2 dagar i rad med svagt streck sen inget mer på hela månaden. (38 år)

Är de ägglossning då trots att sträcket inte är lika start som kontroll sträcket?

Varit på mödravården för att fråga lite inför att börja försöka få barn, då min mens varit lite oregelbunden, varierat från 22 dagar till 30 dagar mellan menserna.

Men hon sa de inte var nått konstigt och att så länge man har mens som kommer varje månad så är de inget att oroa sig över...

Tack på förhand!

Om du bara testar en gång per dag kan du ha missat tillfället då du skulle haft lika starka streck. När mina börjar bli starka brukar jag testa typ 2-3 gånger/dag. Ibland blir strecken lika starka sent på kvällen tex för att sen på morgonen börjat bli svagare igen.
  • Anonym (E)

Mina såg ut sådär och jag hade ingen ägglossning. Fick diagnosen PCO-äggstockar och började med tabletter för att få igång egen ägglossning.

Tack Anonym E! Vad bra du fick hjälp. :) Men skulle du kunna hjälpa mig med att säga hur du fick tag i någon att ställa den diagnosen? Och få hjälp

Min jag gick till sjuksköterskan på mödravården och gym mottagningen sa ju att de inte var några problem att kunna bli gravid så länge man har mens varje månad.

Skulle gärna veta vart man kan vända sig och få hjälp ????????

• Anonym (HH)

Jag har aldrig kunnat använda sådana stickor, har bara fått svaga streck precis som du. Har istället använt clearblues digitala med smileygubbe, kan rekommendera! Hade du äl där på cd10 så blir säkert din cykel kort på 20-26 dagar och då vet du lite hur stickorna ska se ut nästa cykel. Annars bara mysa varannan dag från cd 8 (om nästa cykel är kort igen) tills stickorna inte visar något.

Tack för era tips. Denna gången blev de samma..så kanske ska prova dom med smiley gubbar nästa gång och se om de funkar bättre att få positivt på Ägglossningstest

• Anonym4848
    Lollo123snartsåhänderdet skrev 2021-08-10 11:17:49 följande:

Tack för era tips. Denna gången blev de samma..så kanske ska prova dom med smiley gubbar nästa gång och se om de funkar bättre att få positivt på Ägglossningstest

Men har du bara testat en gång/dag denna månad också? Spelar ingen roll om du tar digitala eller stickor egentligen, det digitala hade inte visat positivt heller om du hade tagit de istället för stickorna. Tycker du ska testa morgon och em/kväll nästa gång. Det blir ju dyrt med digitala, så spara de tills du ser att det blir starkare på stickan iaf.
  • KSRG8887
    Lollo123snartsåhänderdet skrev 2021-08-10 11:19:40 följande:

Ä

Ägglossning?

Är det graviditetskollens test? Jag körde med den tillsammans med digitalt test den här månaden då jag inte får starkare än teststrecket på graviditetskollens. När stickan såg ut ungefär som din 1/8 fick jag positivt (fast smiley) på det digitala. Och ägglossningen verifierades sedan med temperaturen. Vill du vara säker på när du haft ägglossning skulle jag rekommendera att tempa, positiva ägglossningstest behöver inte betyda att kroppen verkligen lyckas släppa ett ägg.

Tack KSRG8887

Ok så de blev smile gubbe :) fast svagt sträck på ÄL testet?

Ja det är från graviditetskollens sida jag köpte dem

Hur kollar man de med temperaturen menar du? Är de mer säkert då att man haft det så att säga?

Svar på tråden Är detta Ägglossning? (Bild)