• Ayaaboura

    Reserv i Uppsala, får jag en plats? Snälla lite hopp

    Hej, snälla behöver lite hopp, jag blev reserv på allt jag sökte på och känner mig död?

    Min reserv plats är 8 och antal antagna är 47, det är receptarie programmet jag pratar om, snälla behöver någon att prata med eller sånt ???????? jag sökte mycket på nätet sen morgonen och alla säger så olika saker?

  • Svar på tråden Reserv i Uppsala, får jag en plats? Snälla lite hopp
  • Anonym (Johanna)

    Jag hoppas du kommer in i alla fall! Jag håller tummarna.

  • Anonym (Rakt på sak)

    Så åtta stycken ska tacka nej till sin plats...? Känns tyvärr inte rimligt.

  • Anonym (Rakt på sak)
    Ayaaboura skrev 2021-07-16 18:47:34 följande:

    Men jag såg en med reservplatsen 33 som sedan kom in??


    På den utbildningen? Det kvittar i vilket fall, tyvärr kan man inte räkna med att bara för att det hänt en gång så kommer det hända igen. Sen är det ju så att en del kanske inte har sökt just den utbildningen som första prio och sen kommer in nån annanstans, så vi får så klart hålla tummarna ändå.
  • Selmans

    Ja men det tror jag du gör! Inte alls orimligt att 8 tackar nej. Tänk att de 7 reserverna som står före dig i kön kanske istället kommit in på sitt andrahandsval och redan nu börjar planera för ett liv på den orten osv. Då är de ju inte så sugna på att ändra sig efter några veckor. Och likadant kan ju flera av de som blivit antagna idag, om ett par veckor få besked att de kommit in på sitt förstahandsval. Några tackar då ja till det, några inte. Jag tror absolut du kommer in!

  • Anonym (K)

    Men ta det lugnt, finns ingenting du kan göra i alla fall.

  • Ayaaboura

    Jag vet att jag inte kan göra nåt men vill bara höra andras erfarenheter eller vad de har varit med om eller några snälla ord kanske?

  • Ayaaboura

    Kan du inte vara lite snällare? :) jag har inte publicerat detta för att må dåligt mer än jag redan gör

  • Anonym (L)

    Det är svårt att säga men jag hade inte gett upp! Det hänger ju bl.a. på om de som kommit in har kommit in på sitt förstahandsval eller om de står i kö. Sen av egen erfarenhet så om folk droppar av efter några veckor på utbildningen brukar de finnas de som redan fixat boende och inte är intresserade av sin reservplats längre. Så med andra ord om du är villig att hoppa in ett par veckor in i utbildningen så har du nog hyfsade chanser. Lycka till!

  • Anonym (lyckatill)

    Jag tror absolut att du kan ha en chans att komma in =). De flesta söker många utbildningar så det kan röra på sig i reservlistan. Jag håller tummarna!!!

  • Anonym (Sofia)

    Det kan röra på sig hur mycket som helst! Det är säkert många som säkrat upp och sökt utbildningar till förbannelse som istället har hittat jobb, kommit in på annat eller känner att det inte passar nu. 8 personer går snabbt att beta av. Jag var reserv 33 på mitt program och kom in ändå! Helt otroligt, hade gett upp totalt. Så visst kan det röra på sig! Lycka till :)

Svar på tråden Reserv i Uppsala, får jag en plats? Snälla lite hopp