• Sat 17 Jul 2021 14:00
    1824 visningar
    3 svar
    3
    1824

    Covid-vaccin vid amning?

    Jag ammar min 2-månaders och är orolig för att det kan ge honom någon form av biverkning vid covid-vaccination av mig.

    Ni som ammar och har tagit vaccin, har ni märkt något?

    Antingen på bebisen eller att det är skillnad på amningen.

    Har ni fått mer biverkningar själva? Kroppen är ju redan lite nedsatt, kanske kan påverka tänker jag.

    De säger ju att det ska vara säkert, men jag blir ändå orolig.

  • Svar på tråden Covid-vaccin vid amning?
  • Anonym (B)
    Sat 17 Jul 2021 15:02
    #1

    Alltså rådfråga vårdpersonal. Du bör lita på vad de säger, och inte främlingar på ett forum. Folk kan ju säga vad som helst som inte stämmer.

  • Sat 17 Jul 2021 16:16
    #2

    Tillfälliga biverkningar av övergående art kan du få, precis som alla andra. Senaste studien jag såg pekade på att 8% som fått Pfizer upplevde minskad mjölkproduktion, men att den var normal igen inom tre dygn. Vissa upplevde att spädbarnen blev lite kinkigare under en kortare period, men det ansågs svårt att bekräfta. Jag jobbar i New York och våra rekommendationer till ammande om vaccinering är solklara.

  • Sat 17 Jul 2021 16:29
    #3
    FtS70 skrev 2021-07-17 16:16:07 följande:

    Tillfälliga biverkningar av övergående art kan du få, precis som alla andra. Senaste studien jag såg pekade på att 8% som fått Pfizer upplevde minskad mjölkproduktion, men att den var normal igen inom tre dygn. Vissa upplevde att spädbarnen blev lite kinkigare under en kortare period, men det ansågs svårt att bekräfta. Jag jobbar i New York och våra rekommendationer till ammande om vaccinering är solklara.


    Eftersom ganska många får egna biverkningar i form av sjukdomskänslor kan man tänka sig det gor att de upplever sina barn som extra kinkiga, vem gor inte det när man själv inte känner sig på topp liksom. Makes sense.
Svar på tråden Covid-vaccin vid amning?