• Martin1990

    Folk som har bilder på sig själva på väggen...

    Jag och min sambo var och käkade middag hos några bekanta härom dagen, trevligt att äntligen kunna umgås lite mer med människor igen! Detta är ett par som verkar måna om att vara ganska "välputsade", och de bjöd in oss och liksom visade oss runt i deras(väldigt fina) hus. När vi kommer till vardagsrummet sitter det STORA bilder av kvinnan poserandes uppe på väggen, även bilder på henne och mannen tillsammans. De stirrade på oss från väggen med allvarliga miner och man kan ana att bilderna var från någon typ av "modell-för-en-dag"-fotografering man betalar för Skrattande fick kväva ett skratt och jag och sambon gav varandra en snabb blick i samförstånd.. 
    Man har ju stött på folk innan som har haft bilder på sig själva uppe på väggen i vardagsrum eller hall... Blir alltid så obekväm av de som på fullt allvar gör så. Ser ni inte ironin i det själva, liksom?! Dålig smak! Och nu pratar jag inte om ett fint bröllopsfoto eller en bild från en minne där man själv är med, i sovrummet. Utan när man har sig själv på väggen som "konst".
    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Folk som har bilder på sig själva på väggen...
  • Fjäril kär

    Jag skiter högaktningsfullt i vad andra tycker om mina tavlor på väggen(modellbilder) för det är inte för deras skull jag hängt dom där utan för min egen skull.

  • Magical
    Martin1990 skrev 2021-07-17 21:29:49 följande:

    Jag och min sambo var och käkade middag hos några bekanta härom dagen, trevligt att äntligen kunna umgås lite mer med människor igen! Detta är ett par som verkar måna om att vara ganska "välputsade", och de bjöd in oss och liksom visade oss runt i deras(väldigt fina) hus. När vi kommer till vardagsrummet sitter det STORA bilder av kvinnan poserandes uppe på väggen, även bilder på henne och mannen tillsammans. De stirrade på oss från väggen med allvarliga miner och man kan ana att bilderna var från någon typ av "modell-för-en-dag"-fotografering man betalar för Skrattande fick kväva ett skratt och jag och sambon gav varandra en snabb blick i samförstånd.. 
    Man har ju stött på folk innan som har haft bilder på sig själva uppe på väggen i vardagsrum eller hall... Blir alltid så obekväm av de som på fullt allvar gör så. Ser ni inte ironin i det själva, liksom?! Dålig smak! Och nu pratar jag inte om ett fint bröllopsfoto eller en bild från en minne där man själv är med, i sovrummet. Utan när man har sig själv på väggen som "konst".
    Vad tycker ni?


    Vem skulle annars sätta upp sådana foton på vägen, om inte man själv Flört . 
  • RenLuft
    Martin1990 skrev 2021-07-17 21:29:49 följande:

    Jag och min sambo var och käkade middag hos några bekanta härom dagen, trevligt att äntligen kunna umgås lite mer med människor igen! Detta är ett par som verkar måna om att vara ganska "välputsade", och de bjöd in oss och liksom visade oss runt i deras(väldigt fina) hus. När vi kommer till vardagsrummet sitter det STORA bilder av kvinnan poserandes uppe på väggen, även bilder på henne och mannen tillsammans. De stirrade på oss från väggen med allvarliga miner och man kan ana att bilderna var från någon typ av "modell-för-en-dag"-fotografering man betalar för Skrattande fick kväva ett skratt och jag och sambon gav varandra en snabb blick i samförstånd.. 
    Man har ju stött på folk innan som har haft bilder på sig själva uppe på väggen i vardagsrum eller hall... Blir alltid så obekväm av de som på fullt allvar gör så. Ser ni inte ironin i det själva, liksom?! Dålig smak! Och nu pratar jag inte om ett fint bröllopsfoto eller en bild från en minne där man själv är med, i sovrummet. Utan när man har sig själv på väggen som "konst".
    Vad tycker ni?


    Mjo..Lite lustigt...

    Tänk om någon av dessa hittar denna tråd?! xD

    Vad jag helt ärligt tycker: Jo, förde första så tänkte jag på att det var bröllopsfoto, eller kort på de själva tillsammans eller kort ifrån något minne eller dylikt.

    Men om det är kort på de själva ifrån en sådan där ''Modell för en dag''. Ja, kanske det innebär lite om att de är för stolta för fotot. Vill gärna visa upp det för gäster. Det är ju exakt så man gör på sociala medier i alla fall. Är det unga par?
  • Loet

    Hade inte tänkt så mycket alls om det. Det viktigaste är att de själva tycker om det eftersom det är deras hem. Om det är en bra bild på dem så skulle jag tycka det var kul att se förstås.

    Skulle aldrig sätta upp bilder på mig själv men det finns mycket som andra gillar som jag själv aldrig skulle ha i mitt hem dock kan jag ändå uppskatta det i deras hem.

  • Martin1990
    Fjäril kär skrev 2021-07-17 21:40:06 följande:

    Jag skiter högaktningsfullt i vad andra tycker om mina tavlor på väggen(modellbilder) för det är inte för deras skull jag hängt dom där utan för min egen skull.


    SkrattandeSkrattandeSkrattandeFlört
  • Martin1990
    RenLuft skrev 2021-07-17 21:48:48 följande:
    Mjo..Lite lustigt...

    Tänk om någon av dessa hittar denna tråd?! xD

    Vad jag helt ärligt tycker: Jo, förde första så tänkte jag på att det var bröllopsfoto, eller kort på de själva tillsammans eller kort ifrån något minne eller dylikt.

    Men om det är kort på de själva ifrån en sådan där ''Modell för en dag''. Ja, kanske det innebär lite om att de är för stolta för fotot. Vill gärna visa upp det för gäster. Det är ju exakt så man gör på sociala medier i alla fall. Är det unga par?
    Samma som oss, 30-årsåldern.
    Nej ett smakfullt bröllopsfoto eller likvärdigt på lämpligt ställe blir jag inte full i skratt av. Det är fint! Men det här... Haha! Det är kanske jag och min tjej som är en snobb. Men jag lägger inte ut selfies på instagram/facebook heller Flört
  • Hanky Panky

    Tycker det beror helt på bilden faktiskt.

    Modell för en dag-bilderna med hakan i händerna lutandes på ett spegelbord är ju gräsliga, så dom hade jag fnissat lite åt. Men andra smakfulla fina bilder kan man absolut ha på väggen tycker jag.

  • bananmilkshake

    Hade aldrig i hela mitt liv kunnat ha nåt sånt på väggen. Förstår det inte alls.

    Förut när jag cykelpendlade cyklade jag varje dag förbi ett hus där ett par hade sig själva som fondvägg på en mindre vägg. Dom var typ 2 meter höga på bilden och det första man såg när man klev innanför dörren (dom hade ytterdörr med långsmalt fönster, därför det syntes ut). Bisarrt. 

  • Physalis

    Inte något jag skulle hänga upp själv. Men jag reagerar mer negativt på er hånfulla reaktion än på att någon har såna bilder på sig själva uppe. Hellre lite egenkär än att se ner på andra.


    Korrekturläser som en kratta
  • Themis

    Det beror väl på om det som hänger på väggen kan kvalificera sig som konst?

    Jag har en släkting, hennes kropp är hennes jobb kan man säga, och hon gjorde en photo shoot med sitt ex där han lyfte henne (liggande horisontellt) på raka armar och hon spände sig så att de blev som en T-form där alla muskler på deras skulpterade kroppar syntes, i svartvitt.

    Det funkade som konst för mig, deras ansikten var i skugga på bilden så det blev en skulptural form bara och den hängde över deras soffa ett tag.

    Tänk att veta när man åldras att en gång såg man ut så, det vore kriminellt att inte dokumentera det tyckte jag.


    Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Påskliljaa

    En kille jag dejtade hade bara en massa stora bilder på sig själv plus en stor vägg. Han var inoljad och poserade med spända muskler och visade rumpdtrecket på var o varannan bild. Han var mycket egoistisk som person.

  • Dennadagdettaårdennastund

    Jag tycker ni verkar enormt tråkiga! Och väldigt avundsjuka, kanske inte att de är snygga men att de våga visa upp sig på väggen.

    Jag är super intresserad av fotografering, och att har bilder på mig själv och andra. Varför skulle jag inte ha det? Bilder jag tycker är fina, vill jag ju visa upp, vad är det annars för mening?

Svar på tråden Folk som har bilder på sig själva på väggen...