• emartee

    Ni vars första förlossning startade med att slemproppen gick

    Ni vars första tecken på att första förlossningen satte igång var att slemproppen släppte, var det samma även vid graviditet nummer två? Och vilken vecka var ni i när ni födde första respektive andra barnet?

    Mitt första tecken på första förlossningen var att slemproppen släppte mitt på dagen 40+5, och sent på kvällen samma dag började jag få värkar. Min son är född nästa dag.

    Är nu i vecka 39 med nummer två och är så nyfiken när det kommer sätta igång!

  • Svar på tråden Ni vars första förlossning startade med att slemproppen gick
  • Elin pelin

    Barn 1 gick slemproppen och sedan är dottern född 1 eller 2 dagar efter (minns inte riktigt), med barn 2 gjordes en hinnsvepning på bf och hon kom samma dag. På båda barnen fick de "sticka hål"då vattnet inte gick naturligt...

  • Erla

    Med första upplevde jag att slemproppen släppte i omgångar några dagar före värkarna satte igång. Hittade flera geléklumpar vid toabesök, men inget blodstrimmigt. Vattnet gick i bilen och på förlossningen var det mycket slemmigt blod i trosorna. Värkarna startade plötsligt en dag bara och det blev bråttom snabbt. Då var jag i vecka 38+5 och bebisen föddes typ 6,5 h efter första värken.

    Med andra barnet släppte slemproppen vid ett toabesök och värkarna kom igång i samband med det. Vecka 42+0. Bebisen föddes ca 4 h efter det toabesöket.

Svar på tråden Ni vars första förlossning startade med att slemproppen gick