• Tinkerbell73

    Får exsambons nya sprida sms från mig till honom?

    Min exsambo och jag hade ett gräl via sms. Hans nya tjej skärmdumpade detta och messade det till min kompis (och gud vet hur många fler) för att skämma ut mig.

    Min dotter säger att den nya ofta sitter med min exsambos mobil och detta känns väldigt obehagligt - hur ska jag veta hur hon sprider detta? ÄR det tillåtet att hon tar ett sms som är ämnat mellan två personer (mig och exet) och skicka det vidare till tredje person? Det är ju en privat konversation.

  • Svar på tråden Får exsambons nya sprida sms från mig till honom?
  • Aniiee

    Det skulle väl eventuellt gå under förtal. Dessutom, har hon hans lov att gå in i hans meddelanden? Om inte så är det brott mot posthemligheten.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Magical
    Tinkerbell73 skrev 2021-07-18 22:01:08 följande:

    Min exsambo och jag hade ett gräl via sms. Hans nya tjej skärmdumpade detta och messade det till min kompis (och gud vet hur många fler) för att skämma ut mig.

    Min dotter säger att den nya ofta sitter med min exsambos mobil och detta känns väldigt obehagligt - hur ska jag veta hur hon sprider detta? ÄR det tillåtet att hon tar ett sms som är ämnat mellan två personer (mig och exet) och skicka det vidare till tredje person? Det är ju en privat konversation.


    Svårt att anmäla någon tror jag, men du kanske ska informera honom om att hon gör detta, för han har kanske ingen aning? 
  • Magical

    Sen får du sluta skriva till honom. Behöver ni ha kontakt så ring istället. 

  • Tinkerbell73
    Magical skrev 2021-07-18 22:14:34 följande:

    Sen får du sluta skriva till honom. Behöver ni ha kontakt så ring istället. 


    Ja, den är jag redan på det klara med :-P
Svar på tråden Får exsambons nya sprida sms från mig till honom?