Närhet i en relation
Jag har träffat en man som på många sätt passar mig väldigt bra och som jag börjar få starka känslor för. Vi hade ett långt samtal igår och han känner likadant. Jag är en fysisk person som gärna rör vid min partner och är nära honom. Där skiljer vi oss åt för han tar sällan initiativ till närhet om han inte har tankar på sex. Han säger att han tycker om att jag rör vid honom men det kommer inte naturligt för honom att göra samma sak med mig.
Det här har så klart orsaker och han har även i andra sammanhang lite svårt att släppa folk inpå livet. Han är dock medveten om det och pratar öppet om det med mig. Vi är båda vuxna personer och jag har inga illusioner om att ändra på honom. Frågan är om jag kan leva med det i längden. Nu är jag förälskad och då ser man ju bara möjligheter och inga hinder men sen då?
Finns det personer här som lever lyckliga trots olikheter vad gäller hur lätt man har för närhet och intimitet? Hur får man det att funka i längden? Går det ens?
Jag har sagt att jag vill vara med honom men att det här är något jag behöver fundera lite på.