Vägglöss eller annat kryp
Min sambo har i ungefär en månads tid klagat över myggbett som han tycker att han har fått hemma. Jag har inte riktigt förstått hur han kunnat få myggbett hemma eftersom jag själv inte sett några mygg inomhus. Förra veckan när jag skulle bädda rent i sängen så upptäckte jag små små små prickar på bäddmadrassen, jag har själv en fruktansvärt jobbig fobi mot alla insekter och kryp och är därför som en hök som ser allt och studerar allt noga. Nåväl dessa prickar var så små att jag var tvungen att fotografera dem med mobilen och zoooma in rejält för att kunna se att det är nån form av kryp. Jag ringde hyresvärden direkt och vi väntar nu på att saneringsfirma ska höra av sig för att komma och kolla. Men väntan är genomvidrig, ingen av oss sover ens i sovrummet längre. Vi är eniga om att vad det än är så kommer sängen kastas. Men jag med min fobi känner att ol det är vägglöss så vill jag kasta allt, verkligen allt och flytta på stört. Min sambo förstår inte min reaktion alls, han tycks inte förstå hur allvarligt det är om det är vägglöss. Han verkar tro att vi bara ska köpa ny säng så är problemet borta.
Det jag undrar är, finns det något annat kryp som kan ha flyttat in i vår säng och som han kan ha fått dessa "myggbett från? Hur klarar man av att leva med detta i flera månader. Som jag har förstått så tar det extremt lång tid att bli av med vägglöss. Dessutom om det är vägglöss så är jag väldigt säker på att det kommer från nån granne ( vi har inte sovit på hotell/varit utomlands på 3 år, vi har inte sovit hos någon eller haft någon sovit här på 1 år, vi köper inget på second hand. Om det är från nån granne så hjälper det ju inte hur mycket dom än sanerar och fixar hos oss, problemet kommer väl bara komma tillbaka då? Ni som haft vägglöss eller annan ohyra i sängen får gärna berätta mer för mig om hur ni tog er genom det.