• Minisessan

Missfall och gravid igen

Gravid och ma i nov20 i vecka 5 upptäcktes vecka 8.

Gravid igen i april 21. Missfall på bim. Gravid igen nu . Beräknad i mars så vecka 5.

Vill så så gärna tro att det kommer gå vägen denna gången . Men är livrädd att få gå igenom missfall igen

Har två barn födda 2010 o 2012 och aldrig haft missfall innan eller mellan dem .

Om jag gör ul i vecka 7 och hjärtat slår kan jag slappna av lite då ?

Några solskens historier ?

• Svar på tråden Missfall och gravid igen
  • bananmilkshake

Hej! Gratttis. :) Jag bidrar gärna med en solskenshistoria. Jag har inga barn sen innan, blev väldigt snabbt gravid men det blev två MA tätt efter varandra. När jag blev gravid för tredje gången i våras var jag skräckslagen. Jag hade en tid inbokad sen innan, för att kolla upp mina tidigare missfall, men istället för en utredning fick jag ett ultraljud och fick höra hjärtat slå! Det var första gången jag kommit så långt. Jag hade en liten blödning då jag trodde det var kört, men hjärtat tickade på. Nu är jag i vecka 21 och bebisen sparkar. :) Jag trodde ALDRIG min historia skulle bli en solskenshistoria, är otroligt tacksam för det. 

Alla sa till mig att det var otur, och så var det, antar jag. Jag har också hört av läkare, och läst, att missfallrisken minskar mycket redan när man hört hjärtat slå. 

Jag håller tummarna för dig. :) 

Svar på tråden Missfall och gravid igen