• Anonym (sara)
    Tue 20 Jul 2021 12:38
    418 visningar
    2 svar
    2
    418

    Lönebidrag.

    Jag har ställt frågor förut, men ingen svarar. Säkert finns ändå någon som vet, så jag provar i enklare form igen.

    Kan man få beviljat lönebidrag till arbetsgivaren när man redan är anställd, men varit sjukskriven en längre tid, för att kunna behålla arbetet när arbetsgivaren vägrar omplacera eller anpassa. (vet att de måste det, men de vägrar ändå)

    Kan arbetsgivaren få lönebidrag för en person som arbetar natt, jag vet att tex arbetsträning inte går att ha på natten.

  • Svar på tråden Lönebidrag.
  • Anonym (E)
    Tue 20 Jul 2021 12:41
    #1

    Jag har en kollega som fått lönebidrag pga sjukdom då sjukdomen blev sämre, han blev sedan sjukskriven på deltid istället. Om man kan få det när man jobbar natt vet jag inte. Är det inte arbetsförmedlingen som borde kunna svara?

  • Anonym (sara) Trådstartaren
    Tue 20 Jul 2021 13:08
    #2
    Anonym (E) skrev 2021-07-20 12:41:22 följande:

    Jag har en kollega som fått lönebidrag pga sjukdom då sjukdomen blev sämre, han blev sedan sjukskriven på deltid istället. Om man kan få det när man jobbar natt vet jag inte. Är det inte arbetsförmedlingen som borde kunna svara?


    Jo såklart, jag har bokat möte på arbetsförmedlingen, men jag får bara otydliga svar. Så jag ville veta vad som gäller lite innan mötet. Jag är en person som oroar mig mycket innan möten med div. myndigheter, då det blivit fel många gånger tidigare.
Svar på tråden Lönebidrag.