• Anonym (Adoptera hund)

    Adoptera hund

    Jag har nu under 1 år jobbat hemma och kommer antagligen fortsättningsvis göra det.


    För några månader sen började jag fundera på att adoptera en hund. Jag har 2 katter hemma och de är ganska lugna och jag har haft folk hemma med hund och de bryr sig inte så mycket. Beror mycket på hunden såklart. MEN antar att det också kan handla om övning.
    Allting falerar pga att jag inte har råd att betala adoptionsavgiften. Och INNAN ni kräks på mig så är det den där engångs avgiften som stoppar mig. Jag har några tusen över varje månad. Men inte 9.000:- - 15.000:-

    Jag har också sökt att jag kan vara tillfällig matte åt någon som klarar katter. Men det finns tyvärr inte.

    Det som stör mig! Är att jag inte kan betala adoptions kostnaden rakt av. MEN jag har pengar till mat och försäkring. 

    Så tråkigt då jag faktiskt kunde vara till hjälp för ensamma hundar.

  • Svar på tråden Adoptera hund
  • Dexter dot com

    Men om du inte har pengar till inköp lär du ju inte ha en rejäl buffert till tex veterinärkostnader, rehab, specialfoder osv. Även om hunden är försäkrad så kan det dra iväg hutlöst om hunden blir skadad eller kroniskt sjuk då du betalar självrisk samt en viss procentuell del själv.
    Har du buffert till katterna att ta av om dom blir sjuka?

    Låter konstigt att du inte får napp om att vara hundvakt pga av katterna. Jag har katt och skulle kunna vara hundvakt dygnet runt då behovet verkar vara väldigt stort och dom flesta hundar brukar funga utmärkt med katter när dom vant sig med varandra. Vart har du annonserat ?

  • neverpreggo

    Lägg undan "kostnaden" i några månader. Standard när man sparar till djur. Lite extra också.


     


    Låter som du tänker ta en från annat land dock med tanken på den höga kostnaden, varför inte en från Sverige?

  • Anonym (Adoptera hund)

    Hej,


    Ni har rätt. Tack för det :)

Svar på tråden Adoptera hund