• Tue 20 Jul 2021 18:52
    2097 visningar
    5 svar
    5
    2097

    Nidblödning och tempdipp?

    Hej!!

    En liten fundering..

    Hade äl 5/7, (jag och min kille hade sex 2 dgr innan) brukade ha kort lutealfas men nu har jag lyckats få den något längre, runt 11-12 dgr. Skulle haft mens i helgen men min temp har legat på den övre gränsen och stigit sen äl förutom en mindre dipp idag. Tagit flera graviditetstest som visat neg. Dock ej tagit med morgonurinen dumt nog.. hade idag en pytteliten blödning (enbart rosa färg) som kanske är en nidblödning? Hört att tempen kan dippa just då? Jobbigt iaf att inte veta!!? ????

    Har molande värk av och till och stickningar samt känt av brösten en del (inte lika mkt nu). Vad tror ni det kan vara? Någon med liknande erfarenheter? Hade ni pratat med er kille om detta? Helst vill man ju överraska med ett positivt test bara ????????

  • Svar på tråden Nidblödning och tempdipp?
  • Tue 20 Jul 2021 22:08
    #1

    Nej, en nidblödning är det inte för det är för sent tidsmässigt. En nidblödning infaller när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Ta ett gravtest med morronurin imorron. Det borde visa om du är gravid för då har det gått 16 dagar från en ev. äl.

  • Wed 21 Jul 2021 17:39
    #2

    Har läst att en nidblödning kan komma så sent som 14 dgr efter ägglossning.. nu kom min mens dock så gravid är jag inte..

  • Wed 21 Jul 2021 19:03
    #3
    Daisy83 skrev 2021-07-21 17:39:10 följande:
    Har läst att en nidblödning kan komma så sent som 14 dgr efter ägglossning.. nu kom min mens dock så gravid är jag inte..
    Det är nån myt eller missuppfattning som florerar. Alla embryon fäster 5-7 dagar efter äl. En nidblödning infaller då- om de kommer. De är nämligen mycket ovanliga. Vid tiden för när mensen skulle kommit kan en del kvinnor få nåt mensliknande, men det är inte en nidblödning.

    Hur som helst... Beklagar att det inte gick denna gång! På´t igen med nya tag. 
  • Thu 22 Jul 2021 14:33
    #4

    Ok! Tack, har inte försökt särskilt länge men jag hoppas det ska gå här under hösten :)

  • Thu 22 Jul 2021 21:58
    #5
    Daisy83 skrev 2021-07-22 14:33:05 följande:
    Ok! Tack, har inte försökt särskilt länge men jag hoppas det ska gå här under hösten :)
    Det är bara fortsätta försöka. De flesta lyckas ganska snabbt. Glad
Svar på tråden Nidblödning och tempdipp?