• familjelivvv

    Oärlighet i förhållande

    Jag och min pojkvän har varit ihop i 5 år ca. Jag trodde han var jätteärlig och inte skrev/ träffade andra tjejer osv. För 3 år sedan fick jag reda på ett år efter händelsen av hans kompis att han ska varit "otrogen" med hans tjej, gick rykte att dom gjort något på en fest vilket de säger inte stämmer. Att dom även sågs i efterhand en gång för att prata om ryktet (visste ej att dom sågs). I samma veva ska han ha sagt till en tjej i omgivningen om dom ska "mysa", den tjejen sa att han skrev med massa fler tjejer också så vet inte hur många. 
    Jag gjorde slut, han fick tillbaka mig efter mycket löften om att de inte händer igen, han va helt förstörd.

    Efter ett år ser jag att han söker på endast massa tjejer varenda dag i princip, så jag blir nojig efter de som hänt och säger till. Han "slutar" söka på dom. Ett tag efter det ser jag att han fortfarande söker men raderar historiken. Blir arg på lögnerna och lämnar honom. Kommer tillbaka igen då han igen är helt förstörd och gör allt för o tillbaka mig.

    Har trott allt varit bra igen i flera månader tills jag för några veckor sen av misstag kom in på hans telefon. Tog den på skämt o råkade komma in på den då snapchat var uppe, han är då vän med ett antal tjejer som (bla. hon han träffade)och skickade massor med en. Då har han alltså bytt namn på dessa tjejer tills sin systers namn så jag inte ska veta att det är dom. 

    Enligt honom skriver dom inget (han vet att han gör fel) , utan bara skickar tomma bilder men jag blir vansinnig på dessa lögner då jag själv inte ljuger för andra. 
    Utöver det så gör han allt för mig, han skulle inte välja en minut att umgås med andra istället för mig, hjälper till med saker, stöttar mig massor då jag har psykisk ohälsa, mer än många killar skulle göra. Och det är där jag blir så kluven. 
    Hur kan man göra allt för en person med å andra sidan ljuger man gång på gång trots man vet konsekvenserna?
    Är det här en typ av otrohet?

    Extremt kluven och vet inte vad jag ska göra

  • Svar på tråden Oärlighet i förhållande
  • Anonym (Öööh?)

    Det är väl klart att det är en form av otrohet att hålla på och smussla och kontakta andra tjejer stup i kvarten?

    Är du ett tröstpris eller en reserv tills han hittar bättre eller vad? Han är en kloakråtta TS, det spelar ingen roll hur han försöker förklä sin stank med att vara snäll. 

    Gör du ett Tinderkonto och sitt och sök på killar varje dag i en vecka så att han ser och se hur han reagerar då, så har du väl ditt svar...

  • Anonym (pppp)

    Så åtminstone 3 ggr har du nu upptäckt detta. Du har lämnat och kommit tillbaka 2 ggr. Han lärde sig redan första gången att du kommer tillbaka om han verkar tillräckligt ångerfull. 

  • Anonym (Öööh?)

    Eller vill du ha en partner som ljuger? 

    En sån som t.ex. kan sluta betala hyra i flera månader men säga att den gjort det och sen drar till en annan kvinna så att du blir vräkt med era barn fem dar innan jul? 

    (detta har hänt en bekant till mig)

    Han har redan ljugit för dig flera gånger och blivit förlåten så han måste tro att du är världens mest lättmanipulerade kvinna- lite svag och dum i huvet så där. Men går bra att ligga med om man inte har nåt annat.

    Är du med honom nu så blir det som att du ger honom rätt. Så du får väl fråga dig själv- är du en dörrmatta som förtjänar att ljugas för och vara olycklig, eller värderar du dig själv högre än så här?

  • Anonym (Bibs)

    Han blir inte förstörd av att du lämnar honom. Han beter sig så för att manipulera dig så att du kommer tillbaka. Och det har ju fungerat varje gång!

    Han har ingen respekt för dig och ert förhållande och han kommer aldrig att sluta kontakta andra tjejer.

    Nu har du facit i hand och du har två val: lämna på riktigt och inte gå tillbaka, eller acceptera situationen som den är. Han kommer ju inte ändra sig.

  • familjelivvv

    Jag förstår att det låter knäppt att jag är kvar trots allt. 
    Men han blir förstörd på riktigt, annars hade han väl inte slutat äta, gått ner i vikt, gråtit, knappt kunnat träffa sina vänner. 
    Och varför jag fortfarande är kluven är för att du hittar ingen som gör så mycket för dig som honom så det där med att ljuga om att betala hyra osv de stämmer inte. Snarare skulle han lägga all tid och pengar han har på mig, ingen som stöttat mig så mycket som han och allmänt snäll mot folk.
    Jag vet med största sannolikhet att han kommer aldrig lämna mig om inte jag lämnar honom, aldrig.
    Det är lögndelen som sätter käppar i hjulet.

    Så jag förstår inte varför han gör så när han på riktigt mår så fruktansvärt dåligt över det. Och hur vet jag det? Jo för han självmant går och pratar med en terapeut för att han vill ha kvar mig.

  • Anonym (Rakt på sak)
    familjelivvv skrev 2021-07-21 13:20:12 följande:

    Jag förstår att det låter knäppt att jag är kvar trots allt. 
    Men han blir förstörd på riktigt, annars hade han väl inte slutat äta, gått ner i vikt, gråtit, knappt kunnat träffa sina vänner. 
    Och varför jag fortfarande är kluven är för att du hittar ingen som gör så mycket för dig som honom så det där med att ljuga om att betala hyra osv de stämmer inte. Snarare skulle han lägga all tid och pengar han har på mig, ingen som stöttat mig så mycket som han och allmänt snäll mot folk.
    Jag vet med största sannolikhet att han kommer aldrig lämna mig om inte jag lämnar honom, aldrig.
    Det är lögndelen som sätter käppar i hjulet.

    Så jag förstår inte varför han gör så när han på riktigt mår så fruktansvärt dåligt över det. Och hur vet jag det? Jo för han självmant går och pratar med en terapeut för att han vill ha kvar mig.


    Och från vem har du fått infon om hur förstörd han är, från honom själv.....? Källkritik ts. Om han gått ner i vikt har inte med dig att göra, snarare vill han bli fit för att kunna ragga på andra ännu lättare, #beachbody2021 liksom.

    Du måste lära dig att inte tro på allt han blåser i dig! Det är just det som är problemet och grundorsaken att han kunnat få tillbaka dig gång på gång trots att han beter sig som ett svin.

    Och sen att han går i terapeut, HUR vet du det? Har du nånsin gått med honom dit så du vet att han ens träffar nån? Och jag kan garantera att om han ens gör det så har det 0 % att göra med dig utan snarare att han bearbetar några issues han har, vilket så klart är bra men lura inte dig själv att tro att han spenderar de pengarna pga dig.

    Det enda jag ser är en jäkla massa snack. "Åh, han skulle lägga all tid och pengar han har på mig!" Säger han ja. Istället går han bakom din rygg och gör saker han vet att du mår dåligt av, inkl att ligga med andra.

    Det jag inte förstår är hur förstörd du måste vara som människa som tillåter honom att behandla dig så här..? Har du låg självkänsla eller har han bara hjärntvättat dig så pass att du inte ser verkligheten? Rädda dig själv och lämna honom en gång för alla.
  • Anonym (Öööh?)
    familjelivvv skrev 2021-07-21 13:20:12 följande:

    Jag förstår att det låter knäppt att jag är kvar trots allt. 
    Men han blir förstörd på riktigt, annars hade han väl inte slutat äta, gått ner i vikt, gråtit, knappt kunnat träffa sina vänner. 
    Och varför jag fortfarande är kluven är för att du hittar ingen som gör så mycket för dig som honom så det där med att ljuga om att betala hyra osv de stämmer inte. Snarare skulle han lägga all tid och pengar han har på mig, ingen som stöttat mig så mycket som han och allmänt snäll mot folk.
    Jag vet med största sannolikhet att han kommer aldrig lämna mig om inte jag lämnar honom, aldrig.
    Det är lögndelen som sätter käppar i hjulet.

    Så jag förstår inte varför han gör så när han på riktigt mår så fruktansvärt dåligt över det. Och hur vet jag det? Jo för han självmant går och pratar med en terapeut för att han vill ha kvar mig.


    För allt vad du vet så knullar han mnån annan då- ett möte med psykolog är en  utmärkt ursäkt.

    Inse att om han ljuger så kan han ljuga om ALLT.

    Du låter bara hjärntvättad.
  • Earlgrey

    Vilken jobbig situation, men du ska inte acceptera att vara tillsammans och nöja dig med en dålig kille bara för att du lider av psykisk ohälsa.....
    Han har fått tillräckligt med chanser och nu har du slösat fem år på honom, tyvärr men det är lång tid....   
    Man kan inte bygga ett förhållande på lögner.... 
    Jag förstår att det inte är lätt för dig...... men han kan inte bara lova och sen göra samma sak igen.... och böna och be och gråta etc.... Det är inte ditt fel att han förstör förhållandet... genom att ragga på andra....
    Båda behöver ju bidra till att förhållande ska fungera...
    Ja tror du börjat inse att tyvärr inte funkar.... även om ni är kära i varandra....
    Vissa är otrogen med alkhol eller spel och ljuger om det....det finns olika missbruk...helt enkelt...en del är otrogna som bekräftelse behov men det är inte okej absolut inte....
    Ta kontakt med en teruapet själv o prata med....!

  • Earlgrey

    Vilken jobbig situation, men du ska inte acceptera att vara tillsammans och nöja dig med en dålig kille bara för att du lider av psykisk ohälsa.....
    Han har fått tillräckligt med chanser och nu har du slösat fem år på honom, tyvärr men det är lång tid....   
    Man kan inte bygga ett förhållande på lögner.... 
    Jag förstår att det inte är lätt för dig...... men han kan inte bara lova och sen göra samma sak igen.... och böna och be och gråta etc.... Det är inte ditt fel att han förstör förhållandet... genom att ragga på andra....
    Båda behöver ju bidra till att förhållande ska fungera...
    Ja tror du börjat inse att tyvärr inte funkar.... även om ni är kära i varandra....
    Vissa är otrogen med alkhol eller spel och ljuger om det....det finns olika missbruk...helt enkelt...en del är otrogna som bekräftelse behov men det är inte okej absolut inte....
    Ta kontakt med en teruapet själv o prata med....!

  • Anonym (Bibs)
    familjelivvv skrev 2021-07-21 13:20:12 följande:

    Jag förstår att det låter knäppt att jag är kvar trots allt. 

    Men han blir förstörd på riktigt, annars hade han väl inte slutat äta, gått ner i vikt, gråtit, knappt kunnat träffa sina vänner. 

    Och varför jag fortfarande är kluven är för att du hittar ingen som gör så mycket för dig som honom så det där med att ljuga om att betala hyra osv de stämmer inte. Snarare skulle han lägga all tid och pengar han har på mig, ingen som stöttat mig så mycket som han och allmänt snäll mot folk.

    Jag vet med största sannolikhet att han kommer aldrig lämna mig om inte jag lämnar honom, aldrig.

    Det är lögndelen som sätter käppar i hjulet.

    Så jag förstår inte varför han gör så när han på riktigt mår så fruktansvärt dåligt över det. Och hur vet jag det? Jo för han självmant går och pratar med en terapeut för att han vill ha kvar mig.


    Om han blivit förstörd på riktigt så hade han väl inte fortsatt med beteendet som har fått dig att lämna honom 2 gånger?

    Han manipulerar dig! Genom att sluta äta, gå till psykolog, gråta osv har han sett till att både få äta kakan och ha den kvar. Du stannar och han kan ha kontakt med andra tjejer. Om du kommer på honom behöver han ju bara låtsas bli förstörd och boka en tid hos psykologen. För det gör ju att du kommer tillbaka.

    Skit samma på de sätt han är bra, det är ju det han gör när han gör något dåligt som definierar honom. Han ljuger och är otrogen emotionellt. Är det en person du vill vara med?
  • Anonym (Dumpa)

    Tänk så här ?kommer jag stå ut med det här hela livet??

    Svaret är troligtvis NEJ.

    Din psykiska ohälsa kommer definitivt inte bli bättre av detta.

    Spill ingen tid. Du är stark.

    Där ute finns någon trygg och fin person som du kommer kunna lita på till 100%. Det är du värd.

Svar på tråden Oärlighet i förhållande