• Lillie59

    Endast svaga plus BIM+5

    Hejsan! Jo, såhär är det; min mens är senare än den någonsin har varit, den borde åtminstone ha kommit för 5 dagar sedan så jag börjar misstänka att jag kaanske är gravid.

    Men i förrgår tog jag ett par graviditets test. Ett vanligt rfsu, CB early detection off två olika av apotekens egna gravtest. Jag fick en svag men tydligt andra streck på rfsu, vilket jag även fått dagen innan. På CB kunde jag skymta något svagt som syntes tydligen långt efter tiden man egentligen ska gå efter. Och båda apotekens test var helt blanka. Så jag vet inte vad jag ska tro? Testade med apotekens och ett rfsu nu på morgonen igen och det var samma sak nu. Är det något fel på rfsu testen kanske?

    För övrigt har jag inga direkt typiska symtom på graviditet vad jag tror. Jag har liiite ömma bröst och sen ganska mycket molvärk i livmodern som strålar ner i benet o h vak i ryggen.

    Någon som varit med om samma och vill ge lite input om vad det kan vara?! Kan jag vara gravid ändå??

    Mvh Vill så gärna!!

  • Svar på tråden Endast svaga plus BIM+5
  • Kvinna1989

    Jag tycker du ska ta digitalt test! Jag hade inga symtom när jag va gravid och fick svaga sträck i början, så bättre att att digitalt. :)

  • Lillie59

    #1 Tack för svar! jag tog ett digitalt efter jag fått det första svaga strecket faktiskt men det visade ?inte gravid? :( Men jag ska testa igen om ett par dagar! Vi har försökt i över ett år så jag hoppas verkligen ?? Hur många dagar efter BIM fick du ett tydligt plus?

    Jag tycker att det är så konstigt bara att vissa test visar svagt plus medan de andra visar helt negativt ????

  • Kvinna1989
    Lillie59 skrev 2021-07-22 11:16:54 följande:

    #1 Tack för svar! jag tog ett digitalt efter jag fått det första svaga strecket faktiskt men det visade ?inte gravid? :( Men jag ska testa igen om ett par dagar! Vi har försökt i över ett år så jag hoppas verkligen ?? Hur många dagar efter BIM fick du ett tydligt plus?

    Jag tycker att det är så konstigt bara att vissa test visar svagt plus medan de andra visar helt negativt ????


    Jag fick svaga men synliga plus på Bim +2 med apotekets egna, MEN på RFSU testa tidigt fick jag HELT blankt och de var samma urin, så jag va förrvirrad... tog digitalt ett par dagar senare som visade gravid 1-2.

    Vet att de är jobbigt att vänta, men vänta ett par dagar till och ta sedan nytt digitalt. Håller tummarna! :)
  • Lillie59
    Kvinna1989 skrev 2021-07-22 12:49:59 följande:

    Jag fick svaga men synliga plus på Bim +2 med apotekets egna, MEN på RFSU testa tidigt fick jag HELT blankt och de var samma urin, så jag va förrvirrad... tog digitalt ett par dagar senare som visade gravid 1-2.

    Vet att de är jobbigt att vänta, men vänta ett par dagar till och ta sedan nytt digitalt. Håller tummarna! :)


    Tack så mycket! Jag hoppas på det bästa ????jag misstänker att det var fel på mina tidigare rfsu test dock. Jag köpte nämligen ett nytt pack idag för att testa om det var någon skillnad. Och mycket riktigt, när jag testade med de nya rfsu-testet så blev det helt blankt! Så jag tänker att jag släpper det här lite nu, det blir bara så stressigt ???? har inte mensen dykt upp om en vecka tänkte jag testa och se igen.
Svar på tråden Endast svaga plus BIM+5