• Soltjej25

    Konstig smärta i brösten efter ÄL

    Hej på er!

    Jag vet inte hur jag ska förklara detta men jag får försöka så gott jag kan.

    Jag hade ÄL för en vecka sedan och har nu börjat få otroligt ont i bröstet, det är alltså inte brösten i sig som gör ont utan runt om. Själva fästena vid armhålorna gör ont när jag sträcker ut armarna och ibland ömmar det även hela tiden.

    Bröstvårtorna känns som vanligt. Brösten gör liiite ont när man trycker på dom.

    Värst är dock bröstet, det spänner, och gör svinont. Känns som att någon står och bankar på bröstet ibland och börjar i vissa fall tro att jag håller på och få en hjärtattack.

    Är det någon annan som kännt som jag och som sedan visat sig vara gravid?

  • Svar på tråden Konstig smärta i brösten efter ÄL
  • MAKL

    Jag har typ känt på samma sätt som du beskriver det. Det har alltid kommit mellan äl+5-8 och det gör ont på sida av bröstet upp till armhålan. För mig så har det gjort ont även i brösten, så ont så när man kommit åt dom så är smärtan så intensiv så man bara vill skrika rakt ut. Vissa gånger har det även gjort ont bak i ryggen, nästan som ett band som gått från högra bröstet bak till ryggraden.

    Detta började på vårat första försök till en graviditet och har skett nästan varje cykel efter det. Det har alltså inte betytt att jag varit gravid utan en ny pms symptom. När jag började äta vitaminer som skulle hjälpa mot pms så slutade jag få dom smärtorna. Hoppas så klart att det är pga en graviditet för din skull :)

Svar på tråden Konstig smärta i brösten efter ÄL