• Anonym (mm)

    För tidigt att testa mig?

    Hade ägglossning för ca 3 veckor sedan och undrar om det är för tidigt att testa? Borde fått mens i helgen.. Testade mig tidigt förra veckan och det visade inget men gjorde fel och testade mig inte på morgonen utan senare under dagen och jag hade druckit mkt pga värmen. Vill dock inte testa mig om det inte ger säkert rätt resultat. Jag tänker att jag ska testa mig på lördag eller borde jag vänta? Kanske är det för tidigt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-22 20:52
    Kan tillägga att jag gjorde ett ägglossningstest(i brist på annat) i förra veckan och det gav tydligt utslag men jag skulle inte ha ägglossning då och hade inga andra symtom på det. Hade mensvärk förra helgen och var helt säker på att jag skulle få mens. Den värken kommer tillbaka ibland men inte så starkt.

  • Svar på tråden För tidigt att testa mig?
  • Anonym (Lite tidigt)

    Låter lite väl tidigt, jag personligen skulle ha väntat 1-2 veckor till.

  • Anonym (B)

    Nej det är inte för tidigt. Du har passerat bim med flera dagar.

    Kör ett testa tidigt och gör på morgonen. Då bör du verkligen få utslag om du är gravid.

    Ägglossningstest ger även utkast på hcg. Så det du fick utslag förra veckan kan alltså ha berott på graviditet

  • Anonym (B)

    Nej det är inte för tidigt. Du har passerat bim med flera dagar.

    Kör ett testa tidigt och gör på morgonen. Då bör du verkligen få utslag om du är gravid.

    Ägglossningstest ger även utkast på hcg. Så det du fick utslag förra veckan kan alltså ha berott på graviditet

  • Anonym (mm)
    Anonym (Lite tidigt) skrev 2021-07-22 20:59:05 följande:

    Låter lite väl tidigt, jag personligen skulle ha väntat 1-2 veckor till.


    Anonym (Jo) skrev 2021-07-22 21:00:40 följande:

    Ja, det är lite tidigt-


    Ja det är det jag tänker. Ska på möhippa i helgen och hade gärna vetat innan då det kommer drickas en del. 
    Det konstiga är att om jag beräknar vilken vecka jag skulle vara i skulle det vara vecka 5 då tänker man ju att man borde kunna veta..:/
    Anonym (B) skrev 2021-07-22 21:01:57 följande:

    Nej det är inte för tidigt. Du har passerat bim med flera dagar.

    Kör ett testa tidigt och gör på morgonen. Då bör du verkligen få utslag om du är gravid.

    Ägglossningstest ger även utkast på hcg. Så det du fick utslag förra veckan kan alltså ha berott på graviditet


    Ja jag läste att ägglossningstest ger utslag om man är gravid, har ägglossning eller ska ha mens men eftersom mensen inte kommit än(tog ägglossningstestet 14/7) började jag fundera om jag är gravid. 

    Ett vanligt graviditetstest skulle inte ge utslag tror du? Det är det jag har hemma.


  • Anonym (K)

    Fattar inte vad de första personerna pratar om.... Två veckor efter ÄL kan man börja testa och det har du ju passerat ordentligt nu. Skaffa ett riktigt test och ta med morgonurin. Du är säkert gravid.

  • Anonym (A)
    Anonym (mm) skrev 2021-07-22 21:12:55 följande:

    Ja det är det jag tänker. Ska på möhippa i helgen och hade gärna vetat innan då det kommer drickas en del. 

    Det konstiga är att om jag beräknar vilken vecka jag skulle vara i skulle det vara vecka 5 då tänker man ju att man borde kunna veta..:/Ja jag läste att ägglossningstest ger utslag om man är gravid, har ägglossning eller ska ha mens men eftersom mensen inte kommit än(tog ägglossningstestet 14/7) började jag fundera om jag är gravid. 

    Ett vanligt graviditetstest skulle inte ge utslag tror du? Det är det jag har hemma.


    Ett vanligt graviditetstest borde definitivt ge utslag 3 veckor efter ägglossning. Lycka till!
  • Anonym (B)
    Anonym (mm) skrev 2021-07-22 21:12:55 följande:

    Ja det är det jag tänker. Ska på möhippa i helgen och hade gärna vetat innan då det kommer drickas en del. 

    Det konstiga är att om jag beräknar vilken vecka jag skulle vara i skulle det vara vecka 5 då tänker man ju att man borde kunna veta..:/Ja jag läste att ägglossningstest ger utslag om man är gravid, har ägglossning eller ska ha mens men eftersom mensen inte kommit än(tog ägglossningstestet 14/7) började jag fundera om jag är gravid. 

    Ett vanligt graviditetstest skulle inte ge utslag tror du? Det är det jag har hemma.


    Ett vanligt bör ge utslag. Men det finns de som är låghornonare och plussar väldigt sent. Så ett negativt vanligt test imorgon behöver inte betyda att du inte är gravid. Men de flesta skulle absolut få utslag med ett vanligt ttt så många dagar efter bim
  • Anonym (Ty)

    Du borde till och med kunna få positivt utan morgonurin nu om du är gravid.

  • Anonym (mm)
    Anonym (K) skrev 2021-07-22 21:14:14 följande:

    Fattar inte vad de första personerna pratar om.... Två veckor efter ÄL kan man börja testa och det har du ju passerat ordentligt nu. Skaffa ett riktigt test och ta med morgonurin. Du är säkert gravid.


    Anonym (A) skrev 2021-07-22 21:17:11 följande:
    Ett vanligt graviditetstest borde definitivt ge utslag 3 veckor efter ägglossning. Lycka till!
    Anonym (B) skrev 2021-07-22 21:21:54 följande:
    Ett vanligt bör ge utslag. Men det finns de som är låghornonare och plussar väldigt sent. Så ett negativt vanligt test imorgon behöver inte betyda att du inte är gravid. Men de flesta skulle absolut få utslag med ett vanligt ttt så många dagar efter bim


    Jag hade ägglossning för ca 2,5-3 veckor sedan, har inte stenkoll. Jag ska försöka våga testa på lördag..Vill verkligen veta, kan ju avstå att dricka men flera skulle nog undra/anta att jag är gravid och skulle kännas jobbigt i efterhand om jag nu inte är det. 
  • Anonym (mm)
    Anonym (A) skrev 2021-07-22 21:17:11 följande:
    Ett vanligt graviditetstest borde definitivt ge utslag 3 veckor efter ägglossning. Lycka till!
    Anonym (B) skrev 2021-07-22 21:21:54 följande:
    Ett vanligt bör ge utslag. Men det finns de som är låghornonare och plussar väldigt sent. Så ett negativt vanligt test imorgon behöver inte betyda att du inte är gravid. Men de flesta skulle absolut få utslag med ett vanligt ttt så många dagar efter bim
    Anonym (Ty) skrev 2021-07-22 21:27:46 följande:

    Du borde till och med kunna få positivt utan morgonurin nu om du är gravid.


    Testade mig idag och jag är inte gravid. Skulle blivit befruktad nån gång mellan 5-11 augusti så det borde visat sig nu..Typiskt att kroppen beter sig som den gör..
    Nu antar jag att jag ialf kan festa loss i helgen^^


Svar på tråden För tidigt att testa mig?