• Anonym (BlvitLurad)

Hjälp jag har blivit lurad på Tinder

Hej!
    Behöver lite råd känner jag. Jag var ute på Tinder och matchade med en kille som skrev att han var ute på en krog i Stockholm med några vänner. Jag satt själv hemma och hade lite tråkigt och han sa att jag skulle komma dit. Sagt och gjort, jag satte på mig kläder och sminkade mig och begav mig dit. Han gav dock inte ut sitt nummer utan sa att vi kunde chatta via Tinder. När jag kommer dit så säger jag till vakten att "Eric" har ett bord. Vakten är snäll och låter mig gå och in jag letar efter någon som ser ut som "Eric", men hittar ingen. Så jag får vänta utanför. Jag messar "Eric" och får svar att han "var på toa", men att han kommer. Jag väntar och väntar och sen skriver han "blå skjorta som vinkar" och jag tittar upp och ser en kille som vinkar. Det är dock inte "Eric". Sen händer ingenting. Sen skriver han att "Vakterna var hårdare än han trodde så de kan inte släppa in mig". Jag blir lack och tar bussen hem. Väl på bussen så ringer det och det är "Erics kompis" som vill be om ursäkt å "Erics vägnar". Till slut så börjar jag misstänka att "Eric" nog inte finns och att det varit ett fejk-konto hela tiden. Antaglien så är detta ett game som han kör ofta. Han säger "kom tillbaka". Jag gissar att kompisen då ska trösta mig och vi ska båda tycka att "Eric" är en skit. Jag åker hem i alla fall och "kompisen" fortsätter att messa och lägger verkligen mycket energi på detta. Dock är kompisen inte så smart så jag har all informatin om honom, Facebook och linkedin kunde jag lätt hitta utfrån telefonnummret. på den där "Eric" har jag ingenting. Jag har aldrig kännt mig så lurad som i denna stund. Vad ska jag göra? Jag vill verkligen att "kompisen" som jag tror är "Eric" ska få sota för detta. Så att han inte kan göra så mot fler. "Eric" har avmatchat mig från "Tinder" så jag kan inte anmäla där. Jag har god lust att göra ett inlägg på FaceBook där jag hänger ut "kompisen", men då kan jag ju råka ut för förtal om det inte är sant.

• Svar på tråden Hjälp jag har blivit lurad på Tinder
  • Mackan1978

Det där låt ju verkligen inte schysst.

Vad jobbigt, då har du haft förväntningar på att få träffa honom, så beter han sig sådär.

Jag tror att du inte kan göra så mycket åt detta utan att gå över vissa gränser. Försök att glömma det där och gå vidare, tyvärr

Jag kan vara din vän.

• Anonym (F)

Men vilken idiot och otroligt dålig ?lek?.

Kompisen borde be Erik dra åt h*e. Folk som måste be be om ursäkt å sina vänners vägnar i tid och otid borde ta sig en funderare på vem de umgås med.

• Mackan1978
    Anonym (F) skrev 2021-07-24 06:10:39 följande:

Men vilken idiot och otroligt dålig ?lek?.

Kompisen borde be Erik dra åt h*e. Folk som måste be be om ursäkt å sina vänners vägnar i tid och otid borde ta sig en funderare på vem de umgås med.

Frågan är om inte "kompisen" är eric
  • Anonym (A)

Jag förstår att du blev rejält upprörd över hela situationen men vad är problemet? Man går vidare och sen är det inte mer med det. 

• Corrie

Jag tror precis som tidigare skribent att kompisen är Eric. Låter det logiskt att en kompis skulle vara så engagerad i att hans polares okända dejt skulle komma tillbaka att han skulle ta ditt nummer och peppra dig med meddelanden? Det tycker inte jag. En omogen kille testar någon sorts töntig strategi för att få tjejer låter det som. Så ja, du blev troligtvis lurad tyvärr, men så kan det faktiskt gå till i en så ytlig värld som Tinder är.

• Tobben

Om du orkar kan du själv göra ett fejkkonto och lura Eric om du vill jävlas tillbaka. Men att jävlas tar mycket energi.

Annars kan du förklara för "kompisen" att du förstår att det är han som är Eric och att du ogillar hans lögner. Kräv att han ber om ursäkt och sedan släpp det hela.

• Anonym (Anonym)

Ett välment tips från en erfaren Tinder dejtare, gå ALLTID över till en annan chattapp där du kan få bilder på personen "irl" typ Snap. Kolla upp personen så mkt det bara går innan träff. Går det inte, gå inte på dejt.

• Anonym (BlvitLurad)

Tack så mycket för att ni tagit er tid och läst och stöttat mig. Jag tror också att det är kompisen som är "Eric". Jag brukar också alltid gå över till andra kanaler så som snap chat eller whatsapp. Snapchat är allra bäst. Vet inte varför jag inte gjorde det denna gång, men jag har lärt mig en läxa nu :(
    Ni har väl rätt i att jag bara borde gå vidare, men det gjorde så ont. Kände mig så fruktansvärt dum och korkad. Jag är en själv en snäll person och skulle aldrig utsätta någon annan för detta. Jag får väl hoppas att Karma kommer att bita honom i rumpan. 

• Anonym (B)

Fortsätter han att höra av sig?

• Anonym (BlvitLurad)

Nej, han ringde i går natt några gånger. Han var rädd för att jag skulle outa honom på facebook. Jag svarade inte. Sen dess har han lagt ned

• Glinda från Oz
    Tobben skrev 2021-07-24 08:25:18 följande:

Om du orkar kan du själv göra ett fejkkonto och lura Eric om du vill jävlas tillbaka. Men att jävlas tar mycket energi.

Annars kan du förklara för "kompisen" att du förstår att det är han som är Eric och att du ogillar hans lögner. Kräv att han ber om ursäkt och sedan släpp det hela.

Det finns tusentals personer på Tinder och för att ens kunna prata med någon krävs det att man matchar (båda måste swipa höger på varandra, man vet inte vilka som swipat höger när de kommer upp i flödet) Sannolikheten att det händer är inte så stor.
  • Anonym (flashbackmannen)
    Anonym (BlvitLurad) skrev 2021-07-24 01:50:53 följande:

Hej!
    Behöver lite råd känner jag. Jag var ute på Tinder och matchade med en kille som skrev att han var ute på en krog i Stockholm med några vänner. Jag satt själv hemma och hade lite tråkigt och han sa att jag skulle komma dit. Sagt och gjort, jag satte på mig kläder och sminkade mig och begav mig dit. Han gav dock inte ut sitt nummer utan sa att vi kunde chatta via Tinder. När jag kommer dit så säger jag till vakten att "Eric" har ett bord. Vakten är snäll och låter mig gå och in jag letar efter någon som ser ut som "Eric", men hittar ingen. Så jag får vänta utanför. Jag messar "Eric" och får svar att han "var på toa", men att han kommer. Jag väntar och väntar och sen skriver han "blå skjorta som vinkar" och jag tittar upp och ser en kille som vinkar. Det är dock inte "Eric". Sen händer ingenting. Sen skriver han att "Vakterna var hårdare än han trodde så de kan inte släppa in mig". Jag blir lack och tar bussen hem. Väl på bussen så ringer det och det är "Erics kompis" som vill be om ursäkt å "Erics vägnar". Till slut så börjar jag misstänka att "Eric" nog inte finns och att det varit ett fejk-konto hela tiden. Antaglien så är detta ett game som han kör ofta. Han säger "kom tillbaka". Jag gissar att kompisen då ska trösta mig och vi ska båda tycka att "Eric" är en skit. Jag åker hem i alla fall och "kompisen" fortsätter att messa och lägger verkligen mycket energi på detta. Dock är kompisen inte så smart så jag har all informatin om honom, Facebook och linkedin kunde jag lätt hitta utfrån telefonnummret. på den där "Eric" har jag ingenting. Jag har aldrig kännt mig så lurad som i denna stund. Vad ska jag göra? Jag vill verkligen att "kompisen" som jag tror är "Eric" ska få sota för detta. Så att han inte kan göra så mot fler. "Eric" har avmatchat mig från "Tinder" så jag kan inte anmäla där. Jag har god lust att göra ett inlägg på FaceBook där jag hänger ut "kompisen", men då kan jag ju råka ut för förtal om det inte är sant.

Finns ju nån idiot på flashback som skryter om att han håller på precis sådär.
  • Anonym (B)
    Anonym (BlvitLurad) skrev 2021-07-24 16:12:33 följande:

Nej, han ringde i går natt några gånger. Han var rädd för att jag skulle outa honom på facebook. Jag svarade inte. Sen dess har han lagt ned

Skriv till honom att du ska göra det så han får svettas lite. Men gör det inte, det är förtal oavsett om det är sant eller inte tyvärr.
Svar på tråden Hjälp jag har blivit lurad på Tinder