• Paradisee

    Skaffa en rottweiler

    Hej hej!

    Funderar på att köpa en rottweiler. Har funderat väldigt länge och läst på mycket och har tänkt förverkliga drömmen snart. Är helt kär i rasen.

    Ni som äger en rottweiler (eller har ägt) får gärna berätta hur er hund är och vad ni brukar göra med den. Skriv gärna vad ni tycker är det bästa och det sämsta med rasen. :)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Skaffa en rottweiler
  • Paradisee

    Onödiga kommentarer undanbedes vänligt men bestämt. Kommentera inte att man måste vara insatt och veta vad man ger sig in på osv. Självklart köper jag inte en hund utan att tänka igenom det ordentligt innan..

  • Dexter dot com
    Paradisee skrev 2021-07-25 15:40:09 följande:

    Hej hej!

    Funderar på att köpa en rottweiler. Har funderat väldigt länge och läst på mycket och har tänkt förverkliga drömmen snart. Är helt kär i rasen.

    Ni som äger en rottweiler (eller har ägt) får gärna berätta hur er hund är och vad ni brukar göra med den. Skriv gärna vad ni tycker är det bästa och det sämsta med rasen. :)

    Tack på förhand!


    Jag som kan tänka mig mängder med raser blir ju så nyfiken på vad det är hos just Rottweiler som tilltalar dig som inte finns hos någon annan ras och vad syftet att äga just en rottis är?
  • Paradisee
    Dexter dot com skrev 2021-07-26 19:42:14 följande:

    Jag som kan tänka mig mängder med raser blir ju så nyfiken på vad det är hos just Rottweiler som tilltalar dig som inte finns hos någon annan ras och vad syftet att äga just en rottis är?


    Bland de rottweilers jag har träffat så har alla varit så snälla, gulliga och lugna. Jag föll pladask.

    Älskar att rasen ofta utvecklar väldigt starka band till ägaren och är väldigt fäst vid sin ägare. Tycker också om att de skyddar en och är väldigt lojala.

    Vill ha en stor hund som kan följa med mig på det mesta. Vill ha en hund som jag kan vara aktiv med. Har bland annat tänkt spåra med hunden och kanske även provar rapport och sök.
  • Anonym (Qppl)

    Jag hade en rottweiler tills hon blev tre år, från 8 veckor. Världens bästa ras, enligt min uppfattning! Glad och alert, i en kombination med att vara lat. Tog upp hela sängen också.

    Väldigt lika labradorer fast med vaktinstinkt, så vill man ha en hund utan vaktinstinkt är labrador något att överväga.

    Jag avråder inte från att skaffa en rottweiler, men se då till att hitta en seriös kennel och sponsra inte de kriminella som livnär sig på valpfabriker. Men som sagt, överväg labrador, de är matglada, lättroade vovvar. Tänk på att vaktinstinkten sitter djupt rotat i rottisar även om de är världens mysigaste björnar.

  • Paradisee
    Anonym (Qppl) skrev 2021-07-30 09:45:54 följande:

    Jag hade en rottweiler tills hon blev tre år, från 8 veckor. Världens bästa ras, enligt min uppfattning! Glad och alert, i en kombination med att vara lat. Tog upp hela sängen också.

    Väldigt lika labradorer fast med vaktinstinkt, så vill man ha en hund utan vaktinstinkt är labrador något att överväga.

    Jag avråder inte från att skaffa en rottweiler, men se då till att hitta en seriös kennel och sponsra inte de kriminella som livnär sig på valpfabriker. Men som sagt, överväg labrador, de är matglada, lättroade vovvar. Tänk på att vaktinstinkten sitter djupt rotat i rottisar även om de är världens mysigaste björnar.


    Jag vill inte ha en labrador. Varför skulle jag vilja det när tråden handlar om just rottweiler?
Svar på tråden Skaffa en rottweiler