När skaffar folk en valp?
Jag har aldrig ägt en hund men jag tänker skaffa en senare, i framtiden. Har funderat väldigt mycket på när man ens ska ha tid att skaffa en valp. Hur gör folk, egentligen? De flesta har väl ett heltidsjobb så hur tusan har ni tid med en valp? Förstår om man är en stor familj där alla kan hjälpas åt men hur gör ni som kanske inte bor med någon annan?
Tar ni valpen under er semester? Antar att det är så de flesta gör men räcker verkligen fyra veckor? Valpen klarar väl knappt att vara ensam efter fyra veckor heller liksom. Man tar väl inte med en valp på jobbet? Hur som helst så har jag inte möjlighet att ta med min framtida hund på mitt jobb.
Viljan och engagemanget finns absolut. Jag funderar mer på NÄR folk brukar skaffa en valp, om man har ett vanligt heltidsjobb och inte bor med flera andra människor. Hur gör man? Är väl inte så bara, med tanke på att man inte kan lämna valpen ensam och det lär väl ändå ta ett bra tag tills den klarar av att vara ensam. När passar ni på?
Tänker att det blir lättare när hunden blir äldre och klarar av att vara ensam ett tag. Förstår också att det förmodligen är lättare om man studerar och är mycket hemma..