• Anonym (VV förälder)

    Borde jag låta barnet stå skriven hos otrevlig pappa?

    Vad ska jag göra? Så fort mitt barns pappa inte får medhåll, tycker att jag gör/säger något fel eller inte inkluderar hans tjej tillräckligt mycket så upphör all kommunikation att fungera. Han är otroligt ful och nedvärderande i munnen mot mig

    Det senaste är att han vill att barnet ska bli skrivet hos honom när han och hans fru flyttar och byter kommun. Hans skäl är att han vill att hon ska vara skriven i en viss kommun för att få ta del av utbudet av aktiviteter i den nya kommunen. Jag hade absolut kunnat tänka mig att föra diskussionen gällande ett eventuellt byte av adress om det inte vore så att hans avsikter skrämmer mig. Under våren drog han mig nämligen inför soc grundat på samarbetssvårigheter, min bristande psykiska hälsa samt mina missbruksproblem. Samtliga punkter givetvis lögn? svårigheter att samarbeta står han för (vilken även soc kom fram till), min psykiska ohälsa är inte värre än någon annans men är mycket avhängd vår relation och hur han behandlat mig i över ett decennium och problem med missbruk var ren lögn som de kunde slopa direkt eftersom jag omedelbart ställde upp på kissprov. Mitt intryck är således att han gör allt i sin makt för att misstänkliggöra mig för att successivt kunna ta över vårdnaden för dottern. Jag VET att detta i princip är omöjligt eftersom hon har det bra hos oss båda, oavsett vad han tycker om mig. Men jag blir ändå rädd.

    HUR ska jag tänka kring boendet och var hon är skriven? Han tycker att jag är helt sjuk i huvudet som ens tvekar. Han är helt galen på mig men jag är skrämd.

    Jag kommer se till att hon har likvärdiga fritidsaktiviteter oavsett vilken kommun hon bor i. Är det så fel att jag vill att hon fortf ska vara skriven hos mig?

  • Svar på tråden Borde jag låta barnet stå skriven hos otrevlig pappa?
  • Anonym (NEJ)
    Du ska absolut INTE gå med på det

    Strunta i hur mycket han än försöker pressa dig.
  • Anonym (Nej 2)

    Skriv inte över boendet.! Bara detta att han slutar kommunicera med dig så fort något inte passar är skäl nog för att inte skriva över boendet…risken är då stor att du tappar all information från skola och vård. 

  • dgsdfgfdgfd

    Han och hans ny väljer att flytta det ska inte du och ditt barn anpassa er efter.
    Sen verkar han ju inte riktigt klok

    Om du skriver över barnet till hans adress kommer det bita dig i arslet sen för han kommer inte lyssna på vad du tycker i framtiden, och han har ju redan ljugit och hotat dig och visat att han inte är riktigt klok, skriv inte på!!!!!!!!!!!!!!

    Låt någon annan sköta kontakten hädanefter dessutom för han har ju redan ljugit om dig, det är ju HAN som har samarbetssvårigheter

  • Anonym (Nehej)

    Skulle aldrig i livet skriva över på pappan. Det är han som flyttar. Och dessutom bör väl hans argument gälla dig också, aktiviteter i din kommun osv.

  • Anonym (Linn)

    Förlåt, men hur kan du ens fundera på detta efter allt han har gjort? Du kommer därmed ge honom än mer makt, makt som han kommer att använda emot dig.

    Skriv ner allt han gör. Håll loggar. Spara sms och mejl. Håll din del så gott det går, ge inte honom ammunition.

    Men, det betyder inte heller att du ska lägga dig platt för honom eller låta honom få som han vill för att han annars börjar jävlas.

    Håll kommunikationen mellan er till ett minimum. Gärna endast via mejl eller sms, då har du svart på vitt vad han säger och hur han beter sig.

    Går det att i vissa situationer låta någon annan sköta kontakten med honom? Jag tänker att om han börjar bli ful i mun och kräva ditt och datt, så tar din mamma över? Då kanske han inte vågar gå på lika hårt, och du slipper också höra det? Jag vet inte alls om det skulle fungera..

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Självklart inte!! Däremot ska du anteckna allt han håller på med, spara sms för bevis och spela in era konversationer! Sedan stämmer du honom för enskild vårdnad eftersom kommunikationen inte fungerar.

  • Anonym (Funderar)

    Hur blir det med förskola och skola om ditt barn skrivs hos pappan i en annan kommun? Får ditt barn gå kvar på förskolan/skolan barnet går på nu?

  • Anonym (CH)

    Innebär det då att all viktig post går direkt till ditt ex och du inte längre har koll? Vill du det i så fall? Jag skulle verkligen inte vilja det.

    Om som någon skriver, då måste väl barnen ha sin skolgång/barnomsorg i den kommunen också?

  • Anonym (Aktivitet)

    Du ska INTE skriva barnet hos honom

    Får man inte delta i dessa aktiviteter om man ej är skriven i kommunen?

    Det borde ju gå att ordna isåfall, bara kontakta dom säga att barnet vill gå och att dess pappa är skriven i gällande kommun om det nu har betydelse

Svar på tråden Borde jag låta barnet stå skriven hos otrevlig pappa?