• Mon 26 Jul 2021 07:25
    1674 visningar
    11 svar
    11
    1674

    Sova med hunden?

    Du som har hund, sover du med hunden? Varför/varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sova med hunden?
  • Anonym (L)
    Mon 26 Jul 2021 07:34
    #1

    Nej. Här blir det inga hundar i sängen. Visst är det mysigt men jag vill inte sova i en grisig säng. Hundar smutsar ner. Extremt ofräscht att sova i en smutsig, hårig säng. De som sover med sin hund är ofta fastklistrade vid hunden gällande allt annat också och behandlar den som ett barn, vilket i sig är ett väldigt oattraktivt beteende.

    Skulle aldrig någonsin acceptera en hund i sängen och det får min pojkvän finna sig vid. Är det viktigare att sova med hunden än med mig så visar det bara att han älskar hunden mer än mig och då vill jag inte vara tillsammans med honom.

    Jag älskar min hund och vi gör mycket tillsammans men varför ska jag sova med honom? Han sover lika bra i sin hundkorg på golvet. Att ha en hund innebär inte att den måste följa med överallt och vara nära hela tiden.

  • Mon 26 Jul 2021 10:06
    #2

    Nej aldrig i sängen

    Vi har två hundar och framförallt är det för att slipp päls.

    Dem har istället egna sängar i hela huset.

  • Anonym (N)
    Mon 26 Jul 2021 10:44
    #3

    Våra hundar får sova i sängen om de vill. Oftast sover de inte i sängen för att det blir för varmt men helt upp till dem. Våra hundar hårar inte och "grisar" sällan ner, händer bara om vi glömt stänga sovrumsdörren och de hoppar upp i sängen direkt efter en promenad. Vi tycker att det är mysigt med sällskapet.

  • Mon 26 Jul 2021 11:52
    #4

    Mina hundar får sova i precis vilka möbler de vill, inklusive sängen. Det är upp till dem. Fast blir det för trångt/varmt så får de hoppa ner.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Nej men hon är lurig.­)
    Mon 26 Jul 2021 11:57
    #5

    Hon brukar försöka klättra upp när hon tror jag och min pojkvän somnat. Hon vill ligga bredvid honom av någon anledning. Buffa bort mig och ligga bredvid honom. Är inte han här så gör hon inte så. Tror hon är kär om en hund nu kan bli kär.

  • Anonym (Chihu­ahua)
    Tue 27 Jul 2021 19:54
    #6

    Hunden sover i sängen på en av våra kuddar. Har dock en liten chihuahua, större hund än så tycker jag blir äcklig.

    Oftast så ligger hunden bara i sängen tills vi somnat, sen går hon o lägger sig i sin koja oftast.

  • Anonym (Q)
    Tue 27 Jul 2021 20:05
    #7

    Nej! Jag låter inte ens mina katter sova i sängen.

  • Anonym (Matil­da)
    Tue 27 Jul 2021 23:38
    #8

    Nej. Tycker det är ohygieniskt.

  • Anonym (poiuy­t)
    Wed 4 Aug 2021 01:26
    #9

    Nej, hundar är ju ute och går, rullar sig ute och äter äckliga saker. Bajsätande chihuahuor har man ju sett många gånger.

    Innekatter får gärna sällskapa med mig i sängen däremot.

  • Anonym (Mu)
    Sun 15 Aug 2021 17:10
    #10

    Det är mysigt och så tydligt att han vill sova säng med någon av oss. Vi är ju i flock.

    Han ligger nära mig och sover alltid. Är i samma rum när jag jobbar, ligger vid fötterna. Vill vara fysiskt nära. Det är ömsesidigt.

  • Anonym (123)
    Sun 15 Aug 2021 17:14
    #11

    Sover jag en stund på lunchen så är hunden välkommen att vara i sängen, sover jag för natten så får hon sova i din egen hundbädd i vardagsrummet. Hon är så klok, hon förstår när hon får följa med och inte.

    Hon får bara ligga ner i fotänden av sängen dock.

Svar på tråden Sova med hunden?