• Anonym (Lost)

    Sex med exet.

    Ja jag känner mig helt förvirrad och vet inte vad jag ska ta mig till. Exet och jag har varit separerade i 7 månader drygt. Han gick snabbare än vinden vidare med en ny vilket jag tog väldigt hårt trots att jag inte har känslor kvar för honom och vi båda ville separera. 

    Kl 02 på natten till i lördags kommer exet hem till mig och ringer och knackar på dörren som en galning (väldigt full). Dum som jag är öppnar jag. Han fick då för sig att gå hem till mig och reda ut allting då jag hållt honom på avstånd sedan separationen. Han hade även bråkat med sin nya. Exet vill nu reda ut allt så att vi kan umgås som vänner för barnens skull. Han berättar om problemen han har med sin nya, tex att hon är svartsjuk på mig och att det alltid blir bråk och tjaft när de dricker och att hon gjort slut 100 ggr på dessa månader. Men att hon samtidigt är fantastisk när hon inte dricker. 

    På något sätt slutade det med att vi hade sex, om jag gjorde det för att hämnas eller någon form av saknad är en väldigt bra fråga. ( eller kanske för att jag inte haft sex sedan separationen *haha* )

    Dagen efter ber han om ursäkt och förklarar att han var jättefull och att han knappt minns något. Han säger också att den nya nu är jättearg eftersom han berättade att han gått hem till mig mitt i natten (han sa dock inget om sexbiten). Han säger att den nya kommer att kontakta mig för att fråga vad som hände mellan oss men ber mig att inte berätta för henne om sexet. Hon ställer rak ja eller nej fråga, jag svarar som en politiker eftersom jag inte vill ljuga, vilket gör henne mer upprörd då exet såklart blånekar sexet och att vi bara pratade. 

    Hela lördagen så sms:ar jag och exet fram och tillbaka och han ber mig att bara säga Nej till den nya, att inget hände. Jag håller mig dock till politikersvar som kan betyda både ja eller nej, vilket såklart gjorde henne ännu mer förbannad på exet *haha*.

    Han har ännu inte berättat för henne och jag har varit tydlig mot exet att om jag skulle bli väldigt onykter någongång så kan jag inte ansvara för vad som kommer ur mig. 

    Vad hade ni gjort? Berättat för den nya? Jag gillar inte henne alls men samtidigt är ju exet otrogen mot henne och ett stort svin som inte är ärlig mot henne. Samtidigt kan jag känna mig lite skadeglad över detta då de två sårade mig väldigt mycket i början av vår separation. 

    Oj va långt det blev *haha* sorry. 

  • Svar på tråden Sex med exet.
  • Anonym (C)

    Berätta sanningen för henne och ligg aldrig med honom igen.

  • Anonym (jury)

    För ditt eget bästa bör du inte umgås eller ha kontakt med exet, varken med eller utan sex, oavsett tid på dygnet eller berusningsgrad. Du bör inte intressera dig för hur hans nya förhållande är. Det är svaret på den viktiga frågan i sammanhanget. 

    Finns heller ingen anledning för dig att ljuga för att skydda någon när du blir tillfrågad, men exakt hur du gör det är inte så viktigt.

  • Anonym (Lost)

    Anledningen till att jag svarade kryptiskt var att jag var orolig att exet skulle bli förbannad då vi ju har barn tillsammans. Har dock varit tydlig att om hon frågar igen så kommer jag svara ärligt. Nej jag borde inte bry mig om deras förhållande men det är svårt att låta bli ibland. På någon nivå vill jag nog bara att de ska må dåligt och göra slut, så att de får må lika dåligt som jag gjorde i början pga deras beteende.

  • Anonym (W)
    Anonym (Lost) skrev 2021-07-27 09:45:45 följande:

    Anledningen till att jag svarade kryptiskt var att jag var orolig att exet skulle bli förbannad då vi ju har barn tillsammans. Har dock varit tydlig att om hon frågar igen så kommer jag svara ärligt. Nej jag borde inte bry mig om deras förhållande men det är svårt att låta bli ibland. På någon nivå vill jag nog bara att de ska må dåligt och göra slut, så att de får må lika dåligt som jag gjorde i början pga deras beteende.


    Du tror att det gynnar era barn att han mår dåligt?

    Du är en vuxen kvinna med barn, uppför dig då också som en sådan. Patetiskt med kvinnor som sjunker så lågt. Du är inte ett dugg bättre än honom. Tycker synd om era barn.
  • Anonym (W)
    Anonym (...) skrev 2021-07-27 09:59:42 följande:

    Varför ska du skydda honom? 


    TS vill nog skydda sig själv, vill inte att  det ska komma ut hur lågt hon betett sig, som ligger med en upptagen man.
  • Citronsaft

    1. Alla 3 sök hjälp för era alkoholvanor

    2. Berätta sanningen - alltid

    3. Glöm honom och sök en psykolog istället för att komma över det

  • Zoldaten76

    Jag och mitt ex hade massa sex efter hon gjort slut och gick vidare med en ny.

    Tills jag till slut kom ur "hypnosen" att jag kunde knulla tbx henne.

    Hennes kille och jag tål inte varann men jag har aldrig sagt nått för vad hade det hjälpt.

    Jag valde att bli en bättre människa och låta henne stå för sina handlingar..

    Sista gången jag låg med henne så gjorde jag nog en av mina livs prestationer för som hon skrek den gången i olika omgångar har jag aldrig hört henne förut.

    När det var klart sa jag att detta var sista gången.

    Och så har det förblitt..

    Det var 3 år sedan nu..

    Känner igen hämndgrejen.

    Se det så här..

    Hellre leva utan honom och att han tänker på dig än att leva med honom och han tänker på henne.

    Båda din tid. Jag har varit singel länge nu och har helt släppt henne. Är så redo för nått nytt och det är en härlig känsla.

    Lycka till..

  • Zoldaten76

    Samtidigt så får man tänka på att barnen behöver lugn och ro.

    Dock inte lätt att tänka på allt sånt i början..men du kommer dit förhoppningsvis

  • Anonym (Lost)
    Zoldaten76 skrev 2021-07-27 11:17:40 följande:

    Samtidigt så får man tänka på att barnen behöver lugn och ro.

    Dock inte lätt att tänka på allt sånt i början..men du kommer dit förhoppningsvis


    Tack för fina svar. Nej, inte helt lätt det här. Man bär så mycket mixade känslor nu i början. Såklart går barnen mående först, alltid.
Svar på tråden Sex med exet.