• Anonym (X)

Hur vet man om man ska gå skilda vägar?

Hej!

Jag är 23 år och lever ihop med min partner, vi har varit tillsammans i 2,5 år. Min kille är världens finaste, snällaste och roligaste. Han är riktig en svärmorsdröm.

Under en ganska lång period nu har jag känt att jag har tappat kärlekskänslorna och attraktionen, jag saknar inte min partner när vi är ifrån varandra och jag är inte sugen på att göra något sexuellt eller vara nära. Jag har dock en väldigt stor sexlust kvar men det tar jag hand om själv. Vårat sexliv har aldrig varit passionerat vilket jag tycker är väldigt tråkigt, vi har självklart försökt att jobba på att få det bättre.

Vi har pratat om detta och han känner att han också har tappat känslorna lite. Vi bestämde oss för att fortsätta försöka och kämpa mer för att det ska bli bättre.

Men hur vet man egentligen när det är dags att gör slut? Hur länge ska man kämpa? Jag är rädd att förlora en sån himla fin människa som jag älskar för att se om gräset är grönare på andra sidan om ni förstår hur jag menar. För jag vet ju inte om det finns någon som passar en bättre, det kanske bara är jag som har orimliga förväntningar på kärlek. Hur tänker ni kring detta?

Jag skulle verkligen uppskatta era tankar!

• Svar på tråden Hur vet man om man ska gå skilda vägar?
  • Anonym (P)

Jag anser att man i er unga ålder, efter så få år ihop inte ska behöva kämpa. Ni borde i princip vara nykära fortfarande. Fast det kanske ni aldrig varit?

• Anonym (Enkelt)

Om ingen av er egentligen har särskilt starka känslor känns det rätt givet att sluta piska en död häst....

• Anonym (X)

Vi har varit nykära, det varade cirka ett år

• Anonym (Karin)

Om ingen av er är så kära och attraherade längre men ändå trivs ihop kan ni ju bli nära kompisar iställetGlad

Svar på tråden Hur vet man om man ska gå skilda vägar?