• Anonym (Vad menar han)

    När man säger man är med sitt ex

    Hej,

    Finns en man som jag visat mitt intresse för och han vet att jag har känslor. Han är skild sen kanske 1.5-2 år och har barn. När jag skickade ett sms häromdagen om ngt helt annat så svarade han trevligt men att han är på väg på resa med sin exfru och sina barn. Här inom Sverige. Hade inte behövt nämna det. Situationen är komplicerad och jag vet att det inte kommer bli "vi" men varför skrev han så? Var det för att markera att jag ska släppa honom eller bara se min reaktion? Hur hade ni tolkat det? Jag är inte svartsjuk och tycker det är fint de kan åka iväg med sina barn men tänker om han ville markera att jag ska släppa honom?

  • Svar på tråden När man säger man är med sitt ex
  • Anonym (NN)

    Som alla sådana här frågor som ställs här - vi kan ju omöjligt svara på vad han tänker med ett sådant uttalande. Själv reser jag på semester med min ex-man tillsammans med våra barn.

    Nej, vi kommer inte göra det under tid och evighet, men vissa saker har vi valt att gå långsamt fram med.

    Nej, vi delar inte säng - vi sover separat.

    Ja, våra nya respektive är ok med detta. Min nya har samma upplägg med sin ex-fru och deras barn.

    Ja, vi är nog så lyckliga som det går att vara i den här omvälvande tiden som är ett par år efter skilsmässan.

    Nej, jag skulle själv aldrig säga ngt sådant för att få min nya att släppa mig.

  • Anonym (Elsa)

    Han talade ärligt om vad han gjorde, kan inte tolka det på något annat sätt.

  • Yrla2

    Vad skulle han annars skrivit?

    Jag hade skrivit likadant.

  • Anonym (Vad menar han)
    Anonym (NN) skrev 2021-07-27 19:04:01 följande:

    Som alla sådana här frågor som ställs här - vi kan ju omöjligt svara på vad han tänker med ett sådant uttalande. Själv reser jag på semester med min ex-man tillsammans med våra barn.

    Nej, vi kommer inte göra det under tid och evighet, men vissa saker har vi valt att gå långsamt fram med.

    Nej, vi delar inte säng - vi sover separat.

    Ja, våra nya respektive är ok med detta. Min nya har samma upplägg med sin ex-fru och deras barn.

    Ja, vi är nog så lyckliga som det går att vara i den här omvälvande tiden som är ett par år efter skilsmässan.

    Nej, jag skulle själv aldrig säga ngt sådant för att få min nya att släppa mig.


    Tack för att du delar med dig.. och förstår det också är svårt för er att förstå. Blev bara fundersam varför han skrev det från ingenstans typ. Men som ni skriver kanske bara ville skriva vad han gör. Men om han vet jag har starka känslor för honom men som för mig känts obesvarade kanske just att skriva att han är med sin exfru skulle få mig att gå vidare men kan också ha varit obetydligt. Inget han ville mena med det.
  • Anonym (NN)
    Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-27 19:11:01 följande:

    Tack för att du delar med dig.. och förstår det också är svårt för er att förstå. Blev bara fundersam varför han skrev det från ingenstans typ. Men som ni skriver kanske bara ville skriva vad han gör. Men om han vet jag har starka känslor för honom men som för mig känts obesvarade kanske just att skriva att han är med sin exfru skulle få mig att gå vidare men kan också ha varit obetydligt. Inget han ville mena med det.


    Någonstans OM jag skulle försöka mig på att tolka det, skulle det vara tvärt om. Han har bemödat sig om att förmedla till dig vad han gör. Hade han inte brytt sig hade han inte behövt kommunicera det alls. Han kan också ha det som ett test - skulle du vara ok med det upplägg de har. Det kan vara avhängigt om han känner att han vågar satsa på dig.
  • Anonym (Vad menar han)
    Anonym (NN) skrev 2021-07-27 19:18:43 följande:

    Någonstans OM jag skulle försöka mig på att tolka det, skulle det vara tvärt om. Han har bemödat sig om att förmedla till dig vad han gör. Hade han inte brytt sig hade han inte behövt kommunicera det alls. Han kan också ha det som ett test - skulle du vara ok med det upplägg de har. Det kan vara avhängigt om han känner att han vågar satsa på dig.


    Tack uppskattar din tid att svara och känner mig mer positiv nu.
  • Anonym (...)

    Jag hade tappat intresset snabbare än du hinner säga spagettiochköttfärssås om jag var du.

    Varför skulle man semestra med ett ex?

  • Fiona M

    Vad menar du med att han inte behövt nämna det, och att det kom från ingenstans?

    Pratar man med varann som vänner/bekanta är det väl en helt vanlig sak att nämna?

  • Anonym (Vad menar han)
    Fiona M skrev 2021-07-27 20:32:23 följande:

    Vad menar du med att han inte behövt nämna det, och att det kom från ingenstans?

    Pratar man med varann som vänner/bekanta är det väl en helt vanlig sak att nämna?


    Vi pratade inte utan jag skickade ett sms utan att ställa några frågor. Var mer ett sms då jag skulle återkomma med information kring en grej och så skrev han att han hoppas jag har en en bra semester och att han själv är på väg till XX med sin exfru och barn.
  • Fiona M
    Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-27 20:39:08 följande:

    Vi pratade inte utan jag skickade ett sms utan att ställa några frågor. Var mer ett sms då jag skulle återkomma med information kring en grej och så skrev han att han hoppas jag har en en bra semester och att han själv är på väg till XX med sin exfru och barn.


    Jag ser fortfarande inte det konstiga.

    Hur lite brukar ni prata med varann egentligen?
Svar på tråden När man säger man är med sitt ex