• sherwood

    Försäkring till barn

    Hej,

    jag separerade förra året och har då delad vårdnad med ex-sambon. Hon har flera barn sedan tidigare och har då "bakat" in vårt barns försäkring i hennes. Jag har bett henne flera gånger informera mig vad för slags försäkringar och har och vad den täcker, men hon får aldrig tid att göra detta, vilket irriterar mig som ni kan förstå. Senast vi pratade om det så lade hon fram det som att ... "Ja, det hade varit trevligt om du kunde betala hälften." 

    Hon inser inte själv att det är jag som tjatat på henne att komma till skott så vi kan diskutera detta, men denna tidpunkt kommer aldrig.

    Jag vet att jag kan skaffa en egen försäkring till honom, för jag känner inte att jag vill hålla på och skicka pengar till henne varje månad. Mitt barn är skrivet hos henne eftersom han går i förskola i hennes kommun.

    Vad har ni för tankar ang. detta, hur gör ni som också har delad vårdnad?

  • Svar på tråden Försäkring till barn
  • Studentpappa

    Bor du i Sverige så kostar en normal barnförsäkring 100-200:-/mån, är det verkligen ett problem att hänga upp sig på?


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Förskolan)

    I min kommun ingår olycksfallsförsäkring dugnet runt när barnet går på förskola. Så i så fall är det bara sjukförsäkring som saknas om barnet inte har det. tycker inte att du ska oroa dig .Hon får berätta vad du ska betala.

Svar på tråden Försäkring till barn