• Tvillingarna14

    Vad äts och dricks under semestern?

    Är nyfiken på vad ni som har semester äter under en dag. Ser kosten likadan ut eller lyxar ni till det med vin, godis, glass, etc? Själv blir det ett par onyttigheter varje dag. Tex. en kaka till kaffet och chips på kvällen.

  • Svar på tråden Vad äts och dricks under semestern?
  • SkruttigtÄpple

    Nu i värmen så grillas det mycket, så man slipper stå inne i köket. Mycket olika sallader och mycket färskpotatis. Mer jordgubbar än vanligt, gäller att passa på :)

  • 100wfs

    Inte mer godis och sött än annars (äter inte så mycket sånt) däremot har jag unnat mig en hel del frukt som bara är god under sommaren, t.ex. nektariner, jordgubbar, vattenmelon. Antingen som det är eller integrerat i maträtter. T.ex. ha frukt i salladen osv. 

  • Henrie

    Barnen får mer onyttigheter, Nutella mackor, en hel del glass, chips till stranden och Iste som dom älskar. Vi grillar mycket, går på restaurang, äter mkt vattenmelon. Vi föräldrar dricker vin till maten och min man lite mer öl än vanligt och jag tar mig en sangria då och då.

  • asdfgh

    Mer mackor än vanligt eftersom vi inte orkar laga varm mat 2ggr om dagen. Mycket sallad när det var varmt. Lite mer sött än vanligt (glass och fikabröd) men inget godis eftersom vi på barnens initiativ har godisförbud fram till nyår. Försöker hålla en hyfsad kosthållning ändå

Svar på tråden Vad äts och dricks under semestern?