• Anonym (aj aj oj oj)

Söndertrasat underliv, kan jag smörja med vaselin?

Kanske kan jag få svar så här mitt i natten, men jag har så j**la ont och det svider som in i. Jag kan inte sova. Kan det hjälpa med vaselin? Jag tror inte jag vill smörja fi**an med HTH.

• Svar på tråden Söndertrasat underliv, kan jag smörja med vaselin?
  • Anonym (Fundersam)

Honung är bra för sår, det är mjukt för kroppen också. Testa det.

• AnnaZL
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-07-28 06:41:30 följande:

Honung är bra för sår, det är mjukt för kroppen också. Testa det.

Testa INTE honung, socker i underlivet ger svampinfektion.
  • Anonym (Svamp)

Låter som en svampinfektion? Eller finns det en annan förklaring? Gå till en gynekolog och få rätt diagnos och medicin. Vitt vaselin och barnplagg är väldigt snällt och bra, fått det rekommenderat av kunnig gynekolog.

• Anonym (Fundersam)
    AnnaZL skrev 2021-07-28 06:56:38 följande:
    Testa INTE honung, socker i underlivet ger svampinfektion.
    Honung är inte socker!! Och det ger inte svamp!! Det är läkande för huden och desinficerande och mjukgörande, precis vad ts behöver!
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-07-28 08:13:53 följande:

Honung är inte socker!! Och det ger inte svamp!! Det är läkande för huden och desinficerande och mjukgörande, precis vad ts behöver!

Jo, honung är socker. Det är förvisso inte raffinerat socker, men så kräsna är inte jästsvampar. sv.m.wikipedia.org/wiki/Honung
  • Anonym (Y)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-07-28 08:13:53 följande:

Men snälla du, det vet du väl att honung innehåller en massa socker? Varför tror du annars att det smakar så sött?
  • Anonym (!)

Ta kokosolja.

Men varför har du ett söndertrasat underliv, är allt okej eller har nåt hänt?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Åsa) skrev 2021-07-28 08:26:50 följande:
    Jo, honung är socker. Det är förvisso inte raffinerat socker, men så kräsna är inte jästsvampar. sv.m.wikipedia.org/wiki/Honung
    Anonym (Y) skrev 2021-07-28 08:32:08 följande:
    Men snälla du, det vet du väl att honung innehåller en massa socker? Varför tror du annars att det smakar så sött?
    Hur som helst så kan man gott och väl ha det i underlivet utan att få svamp!

• Anonym (Åsa)
    Anonym (Fisherman friend) skrev 2021-07-28 09:07:11 följande:

Hur är med vården av fisken? Se till att tvätta fisken noggrant så försvinner irritationen.

För mycket tvättning är en vanlig orsak till irriterade slemhinnor i underlivet.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Fisherman friend) skrev 2021-07-28 09:07:11 följande:

Hur är med vården av fisken? Se till att tvätta fisken noggrant så försvinner irritationen.

Jag gissar att du är man? Män brukar tro att klåda och dålig lukt i underlivet beror på bristande hygien. I själva verket är det oftast tvärtom. Tvättning med tvål torkar ut huden i underlivet och rubbar pH-balansen, vilket dödar de nyttiga mjölksyrabakterierna. Svamp och andra bakterier kan då få fäste, vilket skapar klåda och dålig lukt.
  • Anonym (aj aj oj oj)
    Anonym (K) skrev 2021-07-28 04:03:36 följande:

Ja, testa vaselin.

Det hjälpte.
  • Anonym (aj aj oj oj)
    Anonym (Svamp) skrev 2021-07-28 07:07:58 följande:

Låter som en svampinfektion? Eller finns det en annan förklaring? Gå till en gynekolog och få rätt diagnos och medicin. Vitt vaselin och barnplagg är väldigt snällt och bra, fått det rekommenderat av kunnig gynekolog.

Anonym (!) skrev 2021-07-28 08:43:22 följande:

Ta kokosolja.

Men varför har du ett söndertrasat underliv, är allt okej eller har nåt hänt?

Utan att gå in för djupt på det så, jo, det har hånt nåt. Men oroa er inte för mycket, jag har fått hjälp i övrigt.
  • Anonym (X)
    Anonym (aj aj oj oj) skrev 2021-07-28 14:24:52 följande:

Utan att gå in för djupt på det så, jo, det har hånt nåt. Men oroa er inte för mycket, jag har fått hjälp i övrigt.

Snälla, snälla, säg att det inte är du med det våldsamma exet som kommer hem till henne emellanåt men som inte kontaktar polisen?
  • Anonym (aj aj oj oj)
    Anonym (X) skrev 2021-07-28 15:18:05 följande:
    Snälla, snälla, säg att det inte är du med det våldsamma exet som kommer hem till henne emellanåt men som inte kontaktar polisen?
    Nej, nej, absolut inte. Jag har också läst några av de trådarna och jag kan inte jälpa att jag känner en blandning av sorg och oerhörd irritation inför henne och hennes situation.

Själv har jag varit både på akuten och i kontakt med polisen.
  • Anonym (X)

Bra.

Hoppas du får den hjälp du behöver och läker snabbt på alla sätt.

• Anonym (SugarMama)

Rå ofiltrerad honung innehåller svampdödande ämnen och är även antibakteriell. Honung är gjort på vatten, fruktos och glukos och spårämnen såsom vitaminer, mineraler och aminosyror. Har använts på sår i alla tider. 

• Anonym (H)
    Anonym (aj aj oj oj) skrev 2021-07-28 18:25:54 följande:

Nej, nej, absolut inte. Jag har också läst några av de trådarna och jag kan inte jälpa att jag känner en blandning av sorg och oerhörd irritation inför henne och hennes situation.

Själv har jag varit både på akuten och i kontakt med polisen.

Fick du inga råd av sjukvården? Kan du inte ringa gynakuten och fråga vad du ska göra så att du inte får fel råd här?

Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Hoppas att du får allt stöd och all hjälp du behöver, oavsett vad som har hänt. Stor kram till dig
  • Anonym (Vaselin)

Vaselin är jättebra att smörja underlivet med, har fått den rekommendationen av en mycket erfaren och bra gynekolog för att hjälpa till att hålla svampen borta (undviker torka och hjälper till i länkningen av små sprickor där svampen får fäste. Ser till att använda från tub och inte burk där man stoppar ner fingrarna.

• Anonym (Omtanke)

Skickar en stor varm kram till dig ! Hoppas du får hjälp att läka både mentalt och kroppsligt.

Svar på tråden Söndertrasat underliv, kan jag smörja med vaselin?