• Anonym (TS)

Trång Förhud

Hej,

Är en kvinna 30+ som inlett kontakt med en man ( 30+). Vi kan samtala om allt vilket känns fint. Nu till det kroppsliga. Han berättade att han har trång förhud och blev opererad som barn

men att de kunde nog ha tagit bort mer.

Vid stånd så är ollonet täckt av förhuden. Han kan såklart dra tillbaka förhuden när inte har stånd så inga problem med att rengöra sig.

Någon mer som erfarit detta?

Hur känns sex?

Vissa saker har jag då inte frågat och därav skriver här:

• Svar på tråden Trång Förhud
  • Anonym (Man without hat)

Rekommenderar omskärelse . Det kommer en urolog också göra.

Inget att vara rädd för. Matförgiftning är värre.

Han kommer säkert att blomma upp efter det. I dubbel bemärkelse. (Tar typ en månad innan man vågar ha sex)

Säg till honom att gå till en urolog. Ju förr desto bättre.

Det är av omtanke jag skriver inte en arg uppmaning.

• Anonym (Undrar)

Har han haft sex så att han vet att det funkar?

• Anonym (TS)

Tack för respons, ska ta upp detta vid tillfälle faktiskt.

Jo, han har haft sex, har sagt att det kan göra ont om huden fastnar bakom och kan börja

blöda tror jag. Det måste ju ändå bara skönare med att få ollonet blottat.

Tror dock han är ? rädd? att de ska ta bort all förhud.

återigen tack snälla för svar :)

• Anonym (Man without hat)

Det är på riktigt inget att vara rädd för. Det är värre att ha problemen.

Det läker jättefort där nere. Dessutom kommer den att bli lite större.

Jag förespråkar inte omskärelse alltid. Med har man minsta problem så ta bort direkt.

Jag ångrar själv att jag inte gjorde det tidigare. Jag var runt 30 .

Höll på att fibbla och dribbla med eländet i flera år. Det blir liksom små sprickor, när de läker så blir det ännu tightare .

• Anonym (Johan)
    Anonym (TS) skrev 2021-07-28 07:48:55 följande:

Hej,

Är en kvinna 30+ som inlett kontakt med en man ( 30+). Vi kan samtala om allt vilket känns fint. Nu till det kroppsliga. Han berättade att han har trång förhud och blev opererad som barn

men att de kunde nog ha tagit bort mer.

Vid stånd så är ollonet täckt av förhuden. Han kan såklart dra tillbaka förhuden när inte har stånd så inga problem med att rengöra sig.

Någon mer som erfarit detta?

Hur känns sex?

Vissa saker har jag då inte frågat och därav skriver här:

Jag tycker också att han ska omskära sig, jag tycker inte han ska spara något utan ta bort all förhud, så han inte får tillbaka problemet i framtiden.

Han kommer må mycket bättre efter det att det har läkt klart. Och ni kommer få det riktigt bra ihop när ni ska ha sex.
  • zz22zz

Omskärelse är inte längre förstahandsalternativet vid trång förhud. Jag rekommenderar att han bokar en tid hos sin husläkare för undersökning. Om förhuden ser frisk ut och bara är trång kan man mjuka upp den med en stark kortisonkräm och varsam töjning. Kortisonkrämen förskrivs på recept. Om det är en äldre läkare känner han kanske inte till detta så rekommedera honom att be om att få testa en kortiosnbehandling i några månader. Det är även viktigt att man övar på att töja förhuden. Kortisonen mjukar upp den så att den med tiden blir allt lösare. Han får dock inte töja så att det gör ont eller blir sprickor i förhuden utan han får testa sig fram. 

• Anonym (Ingen skillnad)

Har haft sex med en som inte kunde dra tillbaka förhuden när han var hård, märkte absolut ingen skillnad. Estetiskt så ser det ju inte så fint ut men fungerar ju som den ska. Ollonet möjligtvis kläms ihop lite och så den är lite mer spetsig än om man kan dra tillbaka förhuden, men han kan ju lika gärna bara ha haft ett spetsigare ollon också.

Svar på tråden Trång Förhud