• Anonym (Helena)

    Dejta innan man kommit över någon annan?

    Jag har träffat en man i nästan två år. Vi har inte vart tillsammans och han har egentligen bara ljugit o lurat mig hela tiden. Men jag känner sådan dragning till honom ändå. Jag mår bra i hans sällskap.

    Iallafall så har jag slutat träffa honom nu för jag orkar inte med det här nåt mer. Har försökt dejta med öppet sinne. Träffat två jättefina personer som visar engagemang och är intresserade men jag kan inte. Jag bara sitter här o jämför och av någon sjuk anledning till deras nackdel.

    Ska jag skippa dejta tills jag slutar känna så här?

    Vad är mitt problem?

    Gillar jag bara skitstövlar?

  • Svar på tråden Dejta innan man kommit över någon annan?
  • Hjärtat65

    Strunta i den som ljuger!!! Han kommer att fortsätta med det.

    Ta bort hans känslor och var kompis med de andra två ett tag till och se vad som hönder.

  • Anonym (Helena)
    Hjärtat65 skrev 2021-07-28 10:25:16 följande:

    Strunta i den som ljuger!!! Han kommer att fortsätta med det.

    Ta bort hans känslor och var kompis med de andra två ett tag till och se vad som hönder.


    Det går ju inte att va kompis heller då bägge är så jävla på och vill kramas o skriver att dom vill skeda o mysa osv osv
  • Anonym (Linn)

    Du mår bra i lögnarens sällskap men ändå har du nu brutit eftersom du inte orkar mer. Det du säger är inte logiskt.

    Självklart ska du värdera dig själv högre än att vara med en man som behandlar dig illa! För det är vad han faktiskt gör.

    Dessa två män ska du kanske också lägga ner och istället fokusera på dig själv en tid. Se framåt, satsa på dig själv, träffa vänner som faktiskt vill dig väl.

  • Anonym (Helena)

    Jag mår bra i hans sällskap ja. Men jag vet att han ljuger för mig men medans vi ses tänker jag inte på det. Eftersom jag trivs med hur vi pratar o umgås. Att det känns så lätt.

    Men en man som har sex med mig o sen låter mig åka hem direkt efter varje gång? nä. Jag mår alltid skitdåligt då. Känner mig utnyttjad.

    Jag verkar ha svårt för dess röda flaggor. Men om jag vart på en dejt. Vi har träffats en timme o killen säger att han vill gärna ligga o mysa o kramas o pratar om att åka på en resa med mig o barnen redan samma vecka. Det är väl en röd flagga väl??

  • Anonym (Helena)

    Alltså vi har skrivit med varandra i en dag. Träffats en timme nästa dag o så kommer allt detta. Liksom WTF

  • Tjernan

    Skippa dejting! 

    Har själv råkat ut för några som dig. Det kommer fram efter ett tag och det 
    är inte schysst alls. OM du nu inte berättar för dina dejter att du tänker på någon annan. Ursäkta lite syrligt svar men jag tycker inte det är ok mot andra. 

    Du kanske ska vara själv ett tag och fundera på vad du vill och vad som är viktigt för dig. Det finns mycket roligt i livet att göra själv eller med vänner.

  • Anonym (Helena)

    Jag har ändå sagt till mina dejter att jag vill ta de väldigt lugnt. Men det verkar dom inte vilja lyssna på alls

  • Räkan77

    Jag verkar ha svårt för dess röda flaggor. Men om jag vart på en dejt. Vi har träffats en timme o killen säger att han vill gärna ligga o mysa o kramas o pratar om att åka på en resa med mig o barnen redan samma vecka. Det är väl en röd flagga väl??[/quote]

    Det är en stor röd flagga! Avsluta kontakten med honom!

    Fokusera på dig själv, dina barn, vänner och familj under en period så att du har möjlighet att stabilisera dig. Prata gärna med en kompis om dina känslor så du får in lite nya perspektiv. Om du upplever att du har svårt att se röda flaggor behöver du öva på det. Finns tex massa böcker om relationer.

  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 11:32:16 följande:

    Jag har ändå sagt till mina dejter att jag vill ta de väldigt lugnt. Men det verkar dom inte vilja lyssna på alls


    Haha fast det är inte dom som bestämmer det! ;) Håll dina gränser bara, du vill ändå inte ha en kille som inte respekterar dem. Korta dejter dagtid funkar länge, sen utökar man med tiden.
Svar på tråden Dejta innan man kommit över någon annan?